Herz an Herz

Den lilla språkaren bor nog fortfarande i mig, för det var jättekul att gå på tyskakurs för falska nybörjare på Medborgarskolan ikväll! Man kunde skratta om man sa fel, det hela påminde om nåt sags TFI - Tyska För Invandrare när vi hjälpligt tog oss igenom övningarna. Och igår var jag duktig och packade, så nu står det fem kartonger och kassar med kläder i hallen här i Täby som jag inte orkar ta itu med idag alls. Full frys på skolan också, jag och J fixade till en power-point-presentation som senare ska användas på ett föräldrainfomöte, och korridorerna var alldeles förvånansvärt tysta och tomma på skrik och skratt då hela högstadiet var på orientering, i detta kalla, höstliga väder.
Och svininfluensan gjorde sig påmind idag när en kvinna steg på bussen med plastpåsar på händerna. Stiligt.
Und guten nacht dann då, Volke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0