Knäppa drömmar

Paus från att ha suttit med tyskan i en evighet av grammatikövningar. Idag är det måndag och självstudiedag. Det verkar blåsa ute, jag vet inte, jag har inte stuckit ut näsan en enda millimeter. I helgen var det mycket att göra. Efter shoppingturen på stan var det Raw stand-up på kvällen på Göta Lejon. Roligt att se fem olika komiker under samma kväll! Och så det bästa - man fick ta med sig vinglaset in i salongen. Men man själv är nog den bästa av komiker... Jag drömde mardrömmar inatt och det var så sorgligt och otäckt att jag började gråta så fort jag vaknade. Ska inte gå in på detaljer men på ett ungefär råkade jag av misstag dränka två småflickor, och jag hittade dem samt några vuxna lik, på ett ganska makabert sätt. "Han hade gett upp sin matfetish långt innan de hittade honom", sa nyhetsreportern allvarligt i min dröm om ett av liken. Nån som kan förklara vad som menas med det, för i drömmen var det i alla fall logiskt och obehagligt?! Det lustiga var att den döda mannen hette Pelle Prestberg (!), som spelaren i LIF, vilket fick mig att börja skratta istället när det nyvakna förvirrade tillståndet börjat avta. Fattar inte varför jag tog just det namnet, hjärnan är bra knasig.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Själv har jag i mina senaste drömmar uppfunnit en bil som går på stearinljus (går det för sakta så tänd fler ljus, lätt som en plätt!) och blivit guidad genom en underjordisk grotta av en mystisk alien i kåpa, alltsammans tog plats på en helt ny planet, eller system av planeter i form av en Tattva symbol (visade det sig..) och bredvid en flod vid namn The Requiem. Det du!

2009-11-07 @ 22:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0