Vad ska man göra en ledig fredag?

Han for iväg nu. Han hämtade mig efter jobbet igår där jag väntade med påsar med kebab för hungriga magar, med viss väntan då fotbollsmatch som vanligt orsakade trafikstockning i Solna. Solbränd av utomhusjobb och körandes i en sponsorbil av storlek mindre med gula saftblandare, kom han till mig. Och på golvet stod en kartong tranbärsjuice - min favorit, som blivit över. Och jag har frukost för år känns det som, med yoghurt och bröd och pålägg. Boy, I like denna maratonsvecka ;)
Gårdagen var rolig i skolan! Vi hade rollspelsövningar - lekstuga - där en lärare spelade elev och ställde frågor om gymnasievalet, och så fick vi sitta med en gammaldags gymnasiekatalog och bläddra. Jag fick en "elev" som var väldigt påläst om Teknikprogrammets olika kurser och frågade om programmering och CAD-teknik, och möjligheten att läsa två språk samtidigt som hon ville läsa hög matte. Voj voj. Men de övriga berömde mig för att jag var så "snabb i huvudet" med svaren. Kanske kan bero på att jag typ kan gymnasieprogrammen i huvudet, åtminstone de studieförberedande, sen min egen gymnasietid då jag gottade mig i timplaner. Nu finns det nya huvudbryn som områdesbehörighet och extra meritpoäng som plockas på olika håll som inte fanns på miiin tid. Men övningen var rolig, alla klasskamrater var påhittiga med frågor och försökte luska ut olika alternativ och vad som eftersöktes. Mycket skratt och många diskussioner om hur man gör med elever som inte klarar grundskolan, om komvux och hur man låter bli att stänga grindar men samtidigt vara realistiskt. Typ samma diskussion som kommer fortgå under tre år... he he he.
Nu sitter jag i valet och kvalet över dagens planering. Klassträff i Rålis, men där många omtyckta personer kommer saknas. Klart jag trivs med majoriteten av kursarna, men det är alltid lite nervöst hur det kommer bli. Solen strålar så det är ingen ursäkt att stanna hemma. Det är tur, för min yngsta av de äldsta kusinerna tar studenten idag och jag önskar honom sol och glädjerus. Jag ska dit med familjen i eftermiddag. Men först - något för dagen. Annars ska några av tjejerna träffas för glass i Kallehäll. Får se, får se. Sen ska jag som sagt till Bromma för mottagning, och imorgon är det både 18-års-öppet hus för bekantas dotter och sen middag på kvällen med föräldrarna hos familjen T.
Och sen - på söndag - när pv inte ska transportchefa längre - får jag träffa honom igen. Och sen är det nästa vecka med sista inlämningar i skolan och sen är det sommar, sommar, sommar!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Du kan ju göra en podcast och lägga ut+ Så får man höra din ljuvliga röst. ;)

2009-05-30 @ 00:51:28
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Kattungen

Åh, Nilla, jag trodde aldrig du skulle fråga! Jag ska genast...

2009-05-30 @ 10:04:22
URL: http://kattungejavel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0