Presidenten och miss Wade

"It is better to choose a vocation than merely to 'hunt a job."

Dessa är studie- och yrkesvägledningens gamle urfader Frank Parsons ord som svischar förbi mig såhär mitt i natten ur ingenstans. Vi på syv-utbildningen har hört dem upprepade gånger, så ni kanske också ville höra... Vilket jag anar att ni inte ville.

Började stalka mina stackars vänner med filmkameran idag. Det enda positiva är väl att jag håller mun.  Det blev väldigt snyggt när jag filmade medan tåget körde in på stationen, och ingen har sagt att min film måste vara originell! Det var sex bruttor (saknade Eve!) som skrapade ihop sig i småregnet och huttrade på ett lapptäcke av filtar. Vi åt medhavd matsäck och spelade både Plump och Neg...Bonde och President med tre kortlekar. En stund satt vi även på bryggan och spådde oss ett par sjuka framtider där det både snedknullades med amerikanska presidenter och skaffades nio ungar med en otrogen make. Tänk om man alltid fick sådan tydlig statistik över sina tillkommande - både hur mycket han älskar och ogillar en, hur rik han är och hur bra i sängen han är...  Här får man veta allt från början, minsann minsann.

Och alldeles för långt bort från mig befann sig CM och byggde på Vässarös nya brygga. Han hade visst sandblästrat hela dagen fick jag veta. På söndag får jag förhoppningsvis träffa honom. Har jag berättat att vi ska segla i sommar? Det ska bli så roligt, jag har tagit ledigt vecka 26 och då ska vi ut med en båt han fått låna. Jag har aldrig seglat förut men jag är i trygga händer! Nu ska jag ta min tablett mot nässvullnad (besvären som nästan försvunnit) och stänga ner musiken för natten. Jag hamnar alltid vid datorn så sent när jag jobbat stängning, det tar så emot att lägga sig kortare tid än två-tre... eh, fyra-fem timmar efter att jag kommit hem, och jag kom hem vid 23.15 idag så det är dags nu, ögonen går i kors och ett stort täcke känns faktiskt ganska lockande, trots att jag inte får ha min stora, kramtåliga gubbe att burra in mig hos i natt heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0