B som i basta

Strax kommer älsklingen hit och sover. Han har jobbat på Vårruset och kommer hit för att slagga och mysa lite. Träffade honom i söndags kväll och det är en evighet för nykära ungdoms...
Själv har jag ägnat kvällen åt klippning. Jag har filmat både picknick på Kallhällsbadet och Twisterlekar på kökgolvet, och jag tror mina vänner kommer hata mig innan sommaren är slut för att jag ska försöka föreviga varenda steg de tar, stackarna. Men jag har en del roligt material redan! Min dokumentär kommer bli suverän när den är klar.
Solen sken idag och snoken simmade i vattnet kring våra fötter (nästan) och var inte alls död när man kastade en sten alldeles intill den som kontroll. Jag och Nilla svalkade oss i vattnet efter gympapass i värme, och jag blev såklart solbränd om nosen, viking (viting) som jag är. Lite plugg hanns med; några sidor om efterfrågad och icke efterfrågad information, och så fick jag tillbaka resultatet av samtalsanalysen: det blev ett B i Studie- och yrkesvägledning II. Yeay!
Nu får CM komma, tycker jag.
Därmed basta; det ord som tönt-Corazza Bildt använder på valkampanjaffischerna.
Igår ringde jag J, Cs syster, för att småprata lite och höra mig för hur hon har det. Hon blev förvånad att jag ringde men hoppas att hon uppskattade det. Man måste ju ha lite koll på sin förra svägerska.
Oj! Koddosan är död vid min port, måste ner och släppa in älsklingen... Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0