Saker som gör ont

Brutit med M nu :( Det gjorde precis så ont som jag väntat mig. Lite tårar och en smula tomhet som sköljer över en. Men så mycket tvivel som funnit från min sida störde det fina. Jag sov över hos honom inatt och tog sovmorgon medan han åkte till jobbet. Gick runt i hans katalogtjusiga lägenhet och småtrivdes. Hans ögon var varma och fulla av ömhet när han smekte mig över håret med sina stora händer, han var stadig som en klippa när han höll mig om nacken och visade vägen - och - riktiga män kan man inte nå runt med armarna när man kramas. Jag hade planerat middagen för hans trettioettårsdag nästa vecka och satte upp håret när vi sågs. Men samtidigt gnagde det i mig. Jag är inte så kär som jag vill vara. Och saknar viljan. Det är bara orättvist att fortsätta när allt inte känns rätt, när det trillar runt i skallen.
Andra som trillar är ishockeyspelare. Särskilt gulsvarta. "Uj uj, nu ramlade en, ut med minst två leksingar" muttrade en leksing sarkastiskt bakom mig på matchen idag - och han hade rätt, för inte fan kunde domaren döma rätt heller. 5-1 till AIK slutade det idag. De fick rätt i att bönderna gapar (fast inte utav fasa) - för två av målem var helt jävla otroliga. Kan vi få kalsongmodellen Läck som målvakt istället, please? Eller någon annan som inte släpper in mål som till och med jag hade kunnat stoppa? Annars var matchen bra, det var krigare på isen, arga som sjutton, nästan lika arg som killen brevid mig som nästan gjorde mig döv på höger öra. Tur att jag inte räds leksingar.
Therese har skickat underbara sms under kvällen och tycker att jag är så smart som tänker igenom mina beslut och inte bara kör på i relationer fast det inte känns rätt. Det gör mig glad. För jag tycker annars att jag är en liten bortskämd, omogen krångelmaja som har för höga krav. Nåväl.
Jag saknar tjejjerna, som jag inte träffat på länge på grund av jobb och killen. Den planerade helhelgen är ju avblåst. Får se vad vi hittar på!
Förutom tagit viktiga beslut och hejat på blåvita krigare har jag köpt en Situation Sthlm-tidning, gjort klart PowerPointpresentationen om Leksand och Ejendals samt en stor pastasallad med Therese, och slutligen mejlat en fråga till alla kandidater till RFSUs kongressombud så jag vet vilka jag ska rösta på. Produktiv dag med andra ord.
En sista fråga: Varför sjunger Leksands hejarklack "Ni har sämre klack än Täby"? Jag fattar inte, det är lite som att höra: "Ni har sämre klack än Ludvika". Det tar väl ingenstans? Eller?
Kram på er, vårsoldater!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0