Skytte

I två dagar har jag varit sommarslapp och varit med kompisar på stan och på stranden. Då är det väl inte mer än rätt att börja jobba lite imorgon, så man inte slutar uppskatta värme och ledighet. För det är ju detta vi väntat på, trots att vi efterfrågar lite kyla nu när svetten rinner till och gör att bussarna stinker.
Fin i håret blev jag dock, när Therese följde med mig till frisören, så nu blev det både avklippt en bit och uppklippt.
CM tog med mig till skjutbanan idag. Jag fick prova några få skott på stillastående älg, jäklar vilket tryck det är i geväret! Det känns mot axeln, och då har jag ändå stöd med armen mot bordet. Däremot sköt jag visst bra, sa dem, i en serie om fyra skott sköt jag en 3a och sen tre fem-ettor, vilket betyder att jag satte dem tre sista i mitten. Vill gärna prova igen, trots att jag blev lite rädd när jag tryckte av.
Nu duschar min jägare och när han sen kommer ut ska vi se den halvan av makalösa filmen Home som vi båda somnade ifrån igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0