Syk i huvudet

Förkyld och bedövad, så fort jag sitter ner blir jag trött, dåsig och tung, och jag är ömsom gnällig ömsom glad och pratsam. En eländig tjej, säger M och stryker mig över kinden. Nu är jag i en stund av pigghet. M omorganiserar sin garderob och jag har Sommarledigt med stort S. Igår la jag och Therese sista inlämningsuppgiften i lärarens fack, och firade med Daimtårta, körsbärsöl och godis med Nilla, Jossi & Dennis, och poker. Sen måste jag hem och vila. Hem till Täby. Jag sjukskrev mig från jobbet i torsdag då förkylningen drog igång och idag har den brutit ut på riktigt, saknar temp men känner mig lätt febrig. Blir att vara hemma istället och vila. Vi ska ner på affären snart och då ska jag nog lägga både godis och veckotidningar i korgen, inför en kväll då jag inte orkar följa med M på killarnas "valvaka" med film. Mitt sommarschema börjar på riktigt efter midsommar och segling, innan dess mitt vanliga två-gånger-i-veckan-kör. Gratis MahJong-site hittad på nätet; lite taskig grafik och allmänt trist ställe, men kul att köra mot riktiga människor kring ett bord! Den där solitaire-versionen som finns på datorn är ju bara konstig. Nu har en rond dragit igång; släng ut en cirkel nio för då blir jag glad! Spetalska heter jag på MahjongTime om ni vill spela.

Kommentarer
Postat av: Nilla

HUr är förkylningen nu?^^

2009-06-07 @ 07:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0