Midsommardrömmar

Både sista avsnittet av The Office där jag förde ett himla oväsen tills de på tv lydde mig och Tim och Dawn äntligen fick varann på julfesten efter alla år av att de med tydlig självklarhet passat ihop perfekt med sina barnsliga practical jokes mot Gareth, trots att hon - mot min vilja - farit iväg i taxin med Lee och tårar rann när Tim gett henne ett målarset med uppmaning om att hon inte ska ge upp sin dröm att bli barnboksillustratör (det satte tårar i ögonen även på mig och jag kröp upp hos M och grät lite tyst när hon dök upp i bakgrunden, av glädje såklart) - och hederliga Macken har vi avklarat ikväll, jag och M, med indisk take-away-mat på bordet. Och där, mina vänner, är sommarens längsta mening även den avklarad, se bara mellan fingarna på det grammatiska.
Midsommar igår. Svensk midsommar, med regn. Kokade potatis hos B i hans häftiga lägenhet i typisk Nilla-stil (jag kunde se henne framför mig dra andan över alla gamla böcker, tyg och samlingsobjekt, ja hela magnifika känslan av studiovåning, fantasy och lajv som lilla jag fick), och sen promenerade vi ner till Ugglevikskällan nedanför KTH där vi avnjöt sill och potatis och snaps (jag tog en och en halv snaps, jag är lite för mesig) och grillat; jag med M och hans kompisar. Ur min mun slank några meningar, annars var jag som normalt tyst bland nytt folk, vilket är helt okej har jag och Nilla kommit överens om, och jag kom sist i ölburksracets öppna klass, och andra plats av tre i Pro Modklassen (innan L sänkte mina båtar med en jättelik sten) och sen sökte vi skydd från regnet och jag hade helt fel skor och alldeles för lite varmt på kroppen för att uppskatta det helt och hållet. Men visst, han har trevliga, roliga och kvicktänkta vänner, som känner varann väl och därefter går diskussionerna, men jag är van, jag ligger på mage på filten och leker i gräset och lyssnar efter hålrum att kasta in en kommentar i, och i sinom tid kommer även jag stämma in i Evert-Taube-visorna, ge det bara lite tid... De är i alla fall väldigt rara och tillmötesgående mot Ms nya tjej.
Idag gick vi några meter bort till Ms arbetskamrat och grillade med hans lille knodd på tre år; ursöt och charmig och jag sa som vanligt nästan ingenting, tjo hej! Fast idag var det ganska förståeligt: väldigt mycket IT-snack och väldigt mycket jobb-snack vilket är mestadels det samma, jag nöjde mig med att sitta i solen i min nya fräcka kepa och Ms jacka över jeansjackan och titta på lillkillen i sandlådan.
Nu är träden utanför Ms arbetsrum som silhuetter mot den ljusrosa himlen med smala blåa Lejonkungsmoln tvärs över, och jag kan sätta en Selma på att min M ligger och slumrar sött i sovrummet. Han somnade nämligen på min mage när vi tittade på Macken tidigare trots Roys gälla röst. Imorgon far vi. M visade mig sjökortet förut och jag lärde mig vad plus och grönt-vitt-rött och Kr.Ledn betyder, även om det är GPS vi kommer använda oss av. Även lite seglingsteori har vi gått igenom idag, och söta mamma, du kan vara lugn, M är en god pedagog och det finns inga tsunamis vid Utö, visst?
Bäst att sova nu, imorgon är en annan dag och då ska katten ut till sjöss! Skepp... Okej, ska inte ta i nu. Hej då heter det och räcker så. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Aaaaah, bilder på lägenheten? ^____^'''



Ha det så kul nu!! Kom ihåg att inte halka! =P

2009-06-21 @ 12:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0