Pokerhaj med skärgårdsdrömmar

2050:- har jag spelat poker för på nätet, och det är ungefär från september tills juni med uppehåll i december-mars ungefär. Pengar jag kunde köpt glass för, säger M, men jag tror att poker var mer värt trots allt.

Igår bjöd M på middag nere på Restaurant Pont nere vid Hägernäs Strand. Vi var lite för tidiga för á la carten så vi tog en liten promenad längst stranden. Så vackert det är där! Bryggor där man kan sitta och njuta av vattnet. Ovanför låg lägenheter med sjöutsikt man mer än gärna skulle vilja lägga beslag på om man hade tre miljoner för en trea.
Blev opererad också, två gånger. Först var det en finne doktor CM med stor säkerhet avlägsnade från min panna. Senare på kvällen kom jag ihåg att jag hade lite lätt smärta i ena lilltån. Jag har känt av det ibland när jag går, men har bara vinklat foten lite så har det gått bort. Nu la jag upp foten framför CM och gnällde lite så fort den ömma delen vidrördes. Ett hårstrå eller bit tråd hade jag däri på undersidan av tån! Det lät väldigt otäckt, men han bad mig stålsätta mig och sen gjorde det inte det minsta ont när han stadig på pincetten drog ut det ur huden. Jag hade alltså ett ca ½-1 centimeter långt (ungefär) hårstrå fast innanför huden på lilltåns undersida, där det normalt väl inte ska växa hår? Det var väldigt skumt men antagligen har ett hår vuxit inåt på något sätt eller jag vet inte alls hur det funkar, nu är det väck.
Äggen har nu kokat, säkert blivit hårda och nu kalla eftersom det gått tio minuter sen jag spolade dem med kylande vatten och ställde dem på bordet. Kokta ägg med kaviar, det är läckert. Jag minns den klassiska diskussionen från igår; "kavviar" eller "kaviaar" - det är frågan om det. Jag, Ems och Nilla satt på kafét Chokladfabriken och delade på tre bakelser för provsmakning. Vi hade en trevlig strosdag i stan. Bland annat passerade vi min farmors mosters Esters gamla kaffehandel som nu säljer té och innehade gäster med tidningar framför sig. Vi var även överens om att man någon gång måste bo centralt inne i stan. Jag vill helst bo i en mysig söderkåk med plank utanför. Sen vill jag bo i skogen, och nu har jag sett exempel på vackra skärgårdshus som jag vill haaaa.
Mitt bostadsintresse höll i sig till kvällen och späddes på av min och Ms promenad nere i Stranden. Det här huset som finns i Vaxholm vore såå coolt att ha. På baksidan finns en stentrappa som leder upp till tomtmark på höjden och där gäststuga finns. Rummen inuti var också läckra, med massa färger och en snirklande trappa mitt i.
Trackback
RSS 2.0