Konstig idag

Jag är på konstigt humör sen igår. Vill bara gråta och känner mig ynklig, tafatt och hjälplös. Ringt tre gånger till M idag på hans jobb och frågat om saker. Är sugen på lever, och vill göra levergryta, men blir osäker och måste fråga om jag kan leta fram levern bland hans frysta kött och hur jag gör med det sen. Det är konstigt, jag är ju jätteglad över att få vara här och ta hand om en sliten kille (som nu är på fötterna igen), men något annat ligger och snyftar inombords.
Skönt är det att sitta på Ms balkong med utskriven utredning om den nya gymnasiereformen i knät, lyssna på skolbarnen som leker och till skolklockans ringning. Småäta vindruvor och fundera över om jag ska tvätta håret idag eller inte.
Strömavbrott igår kväll gav oss en mörk avslutning på dagen med ficklampa i badrummet och ett tystnat hus, utom grannarna som tjottrade om händelsen nere på gatan. Nu ska jag dra något gammalt över mig.

Kommentarer
Postat av: Mallan

Vi hade också strömavbrott:( Jag satt mest och oroade mig över maten i kylskåpet... :P

2009-06-04 @ 20:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0