Kick-off

Nu har man deltagit i sitt livs första kick-off, jajamensan! Jag var nervös ja, men lite pirrigt också; det lät ju ganska kul och alla var uppspelta och rykten om var vi skulle vara florerades. Först förfest i personalrummet och sen åkte vi vidare till Ball-Breaker, en "lekplats" för vuxna där vi tävlade i golf, -fotbolls, -ishockey- och racingsimulatorer och drack gott emellanåt. Sedan middag där vi delade lokal med ett skränigt svensexegäng och ett lika - på sitt sätt - skränigt östeuropeiskt kör(?)sällskap som dränkte oss tre gånger i hög sång. Kvällen var ganska trevlig, det gick över förväntan, och då menar jag att jag var lite mer pratsammare än jag hade räknat med (hade satt ribban vid knäpptyst) och att det inte var helt läskigt trots allt utan lät tävlingsdjävulen dyka fram då och då i små stunder. Småpratade med några och var tystare i andra sällskap; men det gör inget, jag ser allt numer som något som får mig att växa och ger mig nya erfarenheter. Fast en snubbe trodde inte på att jag hade körkort när han såg hur kasst jag körde i bilracingen: som bäst kom jag sexa av tio i en träningsrunda, vilket var helt klart en framgång! Ibörjan hade jag inte ens fattat att jag skulle växla ner och bromsa i kurvorna; körde på sexans hela tiden och kraschade därmed otaliga gånger. Men lite lekfull är man allt! Sen åkte jag taxi hem med chefen, alltid något. Jag ville inte haka på efteråt, så åkte hem vid halv tolv; det räckte, jag skulle ju jobba morgon dagen efter.
Så jag avverkade mitt dagsverke och åkte hem till min Ceeeeeee-Ääääääm! Han hade litet dåligt samvete (kanhända, kanhända!) över att han missade att ringa och väcka mig i imorse även om det inte var någon fara då jag hade eget alarm, så därför (ja, kanske inte därför kanske) var det fint uppdukat för middag hemma hos honom efter att han hämtat mig i Danderyds sjukhus på eftermiddagen. Jag hade varit dränkt som en katt om jag hade inte haft mitt fina nya regnställ på mig som jag köpte med Nilli i veckan. Vi åt hummerpaté och köttfärsfyllda paprikor med en sås som var sååå god och precis en sådan som faller fröken Hanna i smaken enligt CM, och sedan åt vi ostbricka framför en Bondkväll. En alldeles förträfflig söndagskväll alltså, och en massa mycket gos förstås! Ligga nära nära, det finns inget bättre, förutom när det blir för varmt, då vänder jag på mig och har huvudet på andra ändan av soffan, men sen kryper jag tillbaka och upp i min lilla sötnos famn; i trygghet lutad mot hans bröst och får en arm över mig. Blir det för mycket pussinull nu för att vara den intressanta och intellektuellt elitistiska blogg vi alla vill att den ska vara? Kanske bäst att jag lägger ner för idag då. Annars finns det risk för att det blir mer kärlekstjafs...! Ja, just det, senaste elräkningen för senaste kvartalet gick på hela 200 spänn. Det är billigt att bo borta mycket, och väl hemma har jag bara min lilla laptop och hörnlampan som drar el. Det ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0