PRAO

Bra ledig dag idag! Trögstartad morgon och jag snoozade bort Primo Victoria gång på gång innan jag kastade mig in i duschen. Eftersom makaronekokningen låg på mig tog det längre tid än väntat. Halv tolv gled jag in i receptionen där syrran jobbar, och så lunchade vi ihop på hennes kyckling hon lagat åt oss båda. Fick även träffa Tommymannen (!) som jag inte sett på lääänge, och en tjej som jag jobbade ihop när även jag var sommarbarn på Kommunal. Hon pratade och frågade en massa vilket var trevligt, och sen blev jag prao hos Mr T när han hämtade och skickade iväg post eftersom syrran hade återgått till arbetet. Det var roligt, men han tyckte nog att jag var lite knäpp som blev så glad över att få hänga honom i hasorna. En timme senare - och lite bök med fel tunnelbanelinje - hälsade jag på Malin i butiken och störde även henne i arbetet, hehe. Det är lite det jag saknar med sommarjobbet i Stadshagen; att det var så lugnt och tomt på stress. Ikväll blir det Brüno på bio, undrar om den är lite för barnsligt-över-gränserna för min smak eller ej? Jag har en förmåga att bli rätt "pryd" när det är alltför låg nivå på bögskämten. Killen kommer nog skratta lite muntert, hans humor har jag ännu inte fått kläm på var den står på skalan.

Filmen igår, på vilken jag idag ställde ett antal ifrågasättande följdfrågor på, var Knowing och rekommenderas halv- till tre fjärdedelshjärtat av mig, särskilt på grund av en häftig flygplansscen. Dock störde de kristna undertonerna en smula, men när det diskuteras jordens undergång passar nog drömmen om att börja om på nytt i ganska väl?

Hej Soldat Svejk imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0