Sänkbar

Osänkbar påstods hon vara, ståtliga Titanic som sjönk till havsbotten 1912. Jag och CM gick på Sjöhistoriska museets utställning om henne, där vi tittade på insamlade föremål med anknytning till fartyget och lyssnade till historier om diverse människoöden och om inblandade ur besättningen. Avslutningvis stannade vi vid Djurgårdsbron och åt middag vid vattnet där en svan markerade revir och sin storlek mot en flock mindre fåglar. Hemma låg nybakta bullar och väntade, och så var fredagen fulländad.
På lördagen följde jag med CM och hans kompis till American Car Show i Norrtälje. Tyvärr hann jag bara med någon timme innan jag skulle tillbaka till Stockholm och jobba. Till kvällningen blev jag dock hämtad av min käresta och idag tog jag lång sovmorgon tills det blev träff med Ems på stranden. Det var tänkt att vi skulle läsa något, men det blev prata av. Nu har jag precis avnjutit en middag av fläskfilé och kokt potatis med avocado, och ska väl sitta uppe en timme till innan det är nanna.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Agh, vad svartsjuk jag blir på att ni pratar utan mig! XD

2009-07-12 @ 21:26:23
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Kitty

Var inte. Då hade vi inte haft nåt att prata om blink

2009-07-13 @ 21:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0