Medlem

Nu har jag betalat medlemsavgifterna för RFSU fast jag inte håller med om exakt alla deras ståndpunkter, samt HSB och Sveriges Vägledarförening. Och så har jag upptäckt min kompis Ekim från Rimbosommarjobbet på nytt. Och så ligger Friskis & Svettis-kortet i plånboken. Fan tast iskt. Trots att grupper skrämmer mig, precis som för Eisa, gruppmentalitet är roten till allt ont (och gott). Citerar henne:
"Jag skulle aldrig kunna tillhöra ett politiskt parti där man förväntas dela ideologi med en massa andra. Och man får inte vakna upp en dag och ändra åsikter, för då måste man byta parti under rabalder och ramaskri. Man är inte fri. Jag vill inte ens kalla mig vegetarian när jag bara äter vegetariskt, för tänk om jag får för mig att äta en kalopsgryta en dag? Då får man höra i evinnerlighet att man inte är någon ÄKTA vegetarian." Eisa 2008-12-30
Och med det goda menar jag klassgemenskap & Leksands hejaklack; sånt där som gör att man är en del av något större... bla bla...
Jag känner mig aktiv och duktig, åtminstone är det roligt att man roar sin fader som skrattar åt Vägledarföreningen, han tycker det låter som trafikpolisen eller vad han nu sa. Nu ska jag... eh... göra något viktigt. Prata med Ekim och titta på Rapport. Det är grejer det.
Internet kommer om 2 veckor. Då blir det mer blogg och mindre sova.

Kommentarer
Postat av: Ekim

Jag är överallt. Allez.

2009-01-14 @ 19:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0