Kontakt med Gud

Häromdan satt jag på tåget mittemot Nilla och raderade 37 telefonnummer till mestadels gamla ragg, arbetsplatser och kontakter jag inte längre har behov av. Och jag har fortfarande kvar en del jag inte riktigt vet om jag kan släppa eller ej. Nåväl, jag behöll ett - numret till Gud.
Han var en av alla "UM-are" som samlades på chatten och skrev om sina ensamma, patetiska tonårsliv. Och igår när jag hade olidligt tråkigt satt jag och slängde iväg små sms-slängkyssar åt höger och vänster (så om ni fick ett innehållsfattigt men glatt sms så var det från mig) sände jag även Gud en. Och han svarade - tänka sig! Han är gladare nu, lever studentliv och repade sig och det gör mig glad; även jag har förändrats under de senaste sex-sju åren vilket gläder honom "nu när jag blivit större" som han skrev.
Vi har börjat ny kurs i skolan; Politik & Samhälle vilket innebär statsvetenskap och torra böcker om svensk författningspolitik. Nåja, även det ska ristas in i skallen och helt värdelöst är det ju rakt inte att dras nytta av i mitt mångsidiga, stjärnspäckade liv.
Syrran ringer - och biblioteksfolket uppskattar inte påslagna mobiler. Vi ska spela badminton. Träningsvärken sitter ännu kvar i magen sen veckans träningspass nr 2, och orsakar drömmar om graviditeter och förlossningar. Både Malin & Ems har förutom jag fött barn i mina drömmar, jag begriper det inte, jag uppskattar ju faktiskt att sitta ensam och barnfri och dricka té och lyssna på franska popballader med ta-i-röster, men ändå vandrar dem in på BB om nätterna och jag känner fötter som sparkar i magen. Kan det vara vår diskussion från igår hos Nilla om siamesiska tvillingar? Hon ordnade tårtkalas med vintagetema men jag var den enda som tog henne på orden och satte hårspännen i snedluggen, långklänning och opalen som A-L gav mig runt halsen, den som ser tantig ut men ännu inte spruckit, och som gjorde mig gammaldags vacker och fin. Var det den turen du menade som den skulle föra med sig, käre vän? Hoppas inte, jag vill inte ha utnyttjat den enkom som en lämplig accessoar till en fikastund med hemtrevligt sällis. Jag vill att den ska rädda livet på mig, eller åtminstone orsaka en angenäm krasch med min tillgivne på stan.
Tjenixen!


Kommentarer
Postat av: Belle

Jag har också drömt att jag varit gravid flera gånger. Senast i förrgår :P men jag vet varför jag drömde om det då :P

2009-01-23 @ 08:25:44
URL: http://2livelife.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0