Kommunala verksamheter

Lånar dator på biblioteket nere i centrum. Så otroligt kommunalt och uppfriskande det är att sitta här med andra daglediga kring ett bord precis vid bokåterlämningsdisken. Dock är inspirationspulsen hög hos mig, som alltid mitt i en vardaglig, levande omgivning. Där är människor utan synliga band och de sitter nära men ändå så långt bort - de fyller mig av idéer och snören av tankar i olika längder, ger mig små pusselbitar att trycka mot bröstet precis som när mitt sextonåriga jag hafsigt skrev ned mina anteckningar på baksidan av kvitton i busskön.
Jag gillar att plocka ur tidningar ur tidningsinsamlingen att läsa; lycka är att hitta en nyhetstidning. Dock blev min förtjusning över en hel Metro kortvarig då någon hade spottat över den och jag gick med handen äcklat utsträckt tills jag hittade en plats att tvätta av mig. Du brände mig, din återvinningsmarodör.

C kom och hälsade på också i veckan där jag sitter isolerad från omvärlden då grannarna skyddar sina nätverk. Där blev vi sådär spontana och onödiga av oss och körde ända till Rotebro för att handla mat. En dryg polisquinna stod och kontrollerade alla bilar längst en femtiosträcka och låtsades vara ungdomlig med frågor som "Aa, är bilen schysst då?" (sagda med släpig, översittarröst) och påminde honom att klistra på senaste skattemärket.
Hemma hann vi prata lite och han fick lite bilder på honom och hans kompisar som jag hade nedbrända innan han körde iväg i sin röda Merca.

By the way, Hanna hjärta dokumentärer i stil med Alla mår bra; där en klass 1b filmades 1972, samt några andra tillfällen under 70-talet, 1987 och i början av 90-talet, samt en uppföljare 2005 då fyrtioåringarna får berätta om sina livsöden och saker som är viktiga för dem. Alltid fascinerande att följa liv. Se vad som hände sen.

Nilla sov över här inatt. Hon hade med sig tonvis av godis och vi åt sushi som vi handlade i KalleHäll och så hjälpte hon mig att tvätta fem maskiner tvätt i tvättstugan som ligger bara en trappa upp - lyx! Jag hade även köpt ett paket tvättmedel med inbyggt doseringssystem - det ni! Kommit in på den sökta kursen i kognitionsvetenskap också, kul kul.

Och idag lunchade jag med morsan på hennes personalrestaurang. Jag hittade faktiskt till Rosenbad denna gång, men fick lov att ringa innan ändå och få guidning en gång. Jag och min lindriga topografiska disorientation...

Helgplaner: kryssning i helgen med tjejjerna och ikväll är jag den som får hedersuppdraget att följa med min syster ut första gången hon får beställa drinkar vid Söders krogliv. Och eventuellt få konversera kvällstid med min senaste DS-vän-to-be, JM. Ute soler skinen och felskrivningen var medveten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0