Älskar du Jesus?

"Hej och välkomna till ett rykande färskt avsnitt av Hjärntvätt För Förpubertala!

Dagens första fråga ställer jag till Rogert, nio år: Älskar du Jesus?

-Jesus? Menar Jesus Gonzales-Ivarsson i fyran? Han har skitmycket Pokémonkort och kan stegra med sin cykel, men jag är inte bög vad jag vet.

-Nej, jag talar om Jesus från Nazaret.

-Jaså han. Nej jag vet inte, vi har inte haft så värst mycket kontakt eftersom jag är ett barn och han dog för snart 2000 år sen. Men han fixade ju en massa fisk åt några gubbar en gång och sådär, så jag antar att han var snäll.
-Jag tror att du missförstod frågan, jag undrar om du ÄLSKAR honom."


kopierat från /http://katastrofalaomslag.blogspot.com/ 2008-07-14, åh, en sån hatkärlek jag hyser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0