Vi vann inte nästan - vi vann!

Joho, Mia, de blåvita spöade de svartgula. 4-3 blev det efter en spännande match, med slutsålda biljetter! Undrar hur det känns förresten, att spela för AIK och ha sådana pinsamma supportrar som kastar glasflaska på isen så de måste pausa spelet och spola av isen när det bara var två minuter kvar av matchen. Men då ledde vi redan. Både i andra och tredje perioden satte leksingarna ett mål precis när spelet börjat. Och gnagarna var så arga, så arga, och vi var så glada, så glada. Och hes blev jag, för man måste ha jättehög röst när man sitter snett under hejaklacken, och ändå är omringad av en massa AIK:are. En halsduk köpte jag också, dagens bästa köp. Men när jag var på väg hem var det en tjurig dålig förlorare som ur ingenstans dök upp och kommenterade att hur "ful" den var.
"Nä, jättefin", kvittrade jag.
"Håll käft, din röda..." sedan drogs han vidare av sina kompisar. Och jag drog upp halsduken och gjorde den ännu mer synlig, jag tänkte att ju längre nordväst jag kommer, desto snällare är de. Undrar förresten vad han menade med "röd", har jag fortfarande rött hår som syns eller tog han mig för rödstrumpa, eller rent av en Malmö Redhawk? Dessa lustiga gnagare... Men vi vann!

Kommentarer
Postat av: Stalker #3

Åååå - var du DÄR! Hoppas att du tjoade för oss alla. Och det är synd om AIK som har såna supportrar. Superstars är bäst...Jobba på jobba på jobba på - kvalet är snart här! Kanske vi ses där

2009-02-19 @ 06:56:13
URL: http://nebyalag.blogspot.com/
Postat av: Therese

Hanna! Förlåt, det var jag som kastade flaskan på isen! Jag e ju egentligen Aikare vettu! Å jag blev så arg när vi låg under med 3-4 med 2 min kvar, så vad passa då bättre än att kanske in en flaska på isen och förstöra för alla andra som e där? Spelare, supportrar osv.. HAHA! dumt dumt! Nej, nu skojar jag med dig :D

Heja Leksand! ;)Tack för en trevlig kväll också!

2009-02-19 @ 08:49:56
Postat av: Quigley

Ha-Ha.. Leksand!.. Bara namnet "Lek-sand".. tokigt.. Vi vet igentligen vilka som har de bästa och mest hängivna supportrarna..



Och det där med flaskan som kastades in så drar jag en parallel med invasionen av Polen 1939, då Hitlers mannar Utklädda(!) till polacker attackerade Tykland.. Så om man kollar noga på de där säkerhetsbanden från matchen så kanske man ser en AIK tröja och flaska - men är det inte en rödtott under kepsen?



I wonder...

2009-02-19 @ 14:13:23
Postat av: Stalker #3

Herre guuuud Kitty! Vad har du för kkkkkkka bekanta?

2009-02-19 @ 15:02:54
URL: http://nebyalag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0