Tre hjärtan

Inatt stormade det på havet, jag var vaken till fyra och låg och yrade monologer för mig själv med halsen tjock av gråt om en av hjärtats bördor. Den enda jag visste som var vaken (fast han sa att det är oväntat fler som är det med honom) var kungsholmarn så jag ringde honom. Mycket riktigt. Han blev den som väntade ut stormen med mig utan större sockersöta. Oftast vill jag bara höra på något meningslöst skitsnack eller bara lyssna till den andres andetag och slappna av för att somna. Hade pratat med lokföraren tidigare på kvällen och det känns lika spännande som att byta buss =) Det bästa är att veta vad man vill - och nu är det att jag inte vill! Fast det var nog rätt hårt för kungsholmarn, då mitt problem delvis berör även honom.
Idag känns det bättre. Jag firade Alla Hjärtans Dag med tre av mina små hjärtan; Nilla, Nazli & Ems och tillbringade den på en etiopisk restaurang - med vin, mycket mat (olika röror och tunt pannkaksliknande bröd att ta upp det med) och lite skakig afrikansk dans i ena hörnet. Såg inte Melodifestivalen men hörde att 80-tals-poprockbandet H.E.A.T gick vidare i delfinalen - förbandet till Sabaton i höstas. Ser fram emot att se den sötaste av dem visa sina kajalmålade ögon igen. Tycker det är lite roligt förresten. Lordi var förband till Nightwish när jag såg dem, och sedan vann de Eurovision Song Contest 2006 två år senare. Så vem vet? Okej, det är lite långsökt. Men det vore kul om H.E.A.T. gick samma väg, nog för att de inte slår Lordi på många vintermil ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0