Tillägnad Quigley

- kanske den mest hängivne läsaren av dem alla?

Har just författat och knåpat ihop ett mejl på samiska (??) till Eve; vilket tagit ungefär 75 minuter. Får höra med Ol-Ante om det var det minsta förståeligt. Suttit med en samisk-finsk ordlista som jag taffligt översatt. Hurra för internet, men trovärdigheten är låg.

Undrar förresten om jag kom före Nilla med the Breaking News? (Snabb koll; ja) Efter att ha intervjuat en fd studievägledare på morgonen som gav mig en massa bra stoff till mitt skolarbete om förvaltning och målstyrning inom skolan (gäsp....) och mött Nilla för lite lunch i Kallhäll (åt veckans fisk) samt åkt till stan och träffat Nix utanför Pressbyrån så (*hämtar andan*) passerade Messias... förlåt - Johan Glans med ryggsäck oss på centralen! Nilla visade inga känslor förrän han gått förbi, vänder sig om med ögon stora som tefat och jag gapar lika stort jag och när Niki fått veta att det var allas vår favoritskåning vände hon resolut på klacken och gick efter. Så vi följde, som världens minst diskreta stalkers, efter honom, Niki i täten och Nilla efter med Ems på tråden. Varför är vi såna Glans-suckers? Han, och så jag, Therese & Jossi på Leksandsmålisen Eddie Läck, vad fan! Dock lämnade vi honom att fortsätta ensammen strax utanför, och vi återvände för att berätta dagens händelse för Nazli som var på väg. Under dagen såg vi även medlemmar ur en popgrupp jag inte kände till, en fjompig tv-skådespelerska som bara jag kände till samt en barnprogramledarkock jag vet till namnet. Nix syster hängde på till ett kafé där vi satt i timtal och lekte med stearin. Nazli fick lov att sticka tidigare på grund av skolarbete (läs: slavgöra) och vi andra fick den förträffliga idén att bara ta första bästa buss och åka dit ödet förde oss! Det blev en busstur från Mariatorget mot Sofia. Dock lockades vi av Hammarby Sjöstads glittriga fasader och klev av vid vattnet. Jag vet inte om det riktigt var värt det, men vi gick en busshållplats bort till något som hette Färjeläget och var enligt busschauffören de första som steg på där. Så tog vi oss tillbaka med samma buss - och samme förare som på ditvägen - och avslutade det hela genom att bli blåst av en Selectaautomat.
Lokföraren har hört av sig. Kommer ringa upp när jag ätit klart. Inte av några förväntningar, eller för att något ändrats, utan bara för att jag undrar om jag missat något, eller varför jag blivit så jävla speciell för honom? Han är ändå inte den rätte. Blev spådd av en lekman på familjeliv som sa att jag kommer träffa min blivande man i jobbsammanhang och att det kommer dröja lite, samt att jag bara kommer få två barn eftersom jag vill ha mer tid över till annat. Very well. Allting har en ände, men korven den har två.


02:49. "hanna darling - jag ska bli dadda" smög det upp på msn i natten. Första exet till mig som ska bli farsa. Grattis, J! Kul att lämpa och länka över lite kunskap om symptom, förberedelser och kosttillskott osv. Känns som att det jag tagit till mig under åren på FL "äntligen" kommit till någon nytta, och han suger åt sig allt som en svamp. Och FL rekryterades en ny medlem bums. Hoppas allt går vägen och att lyckan står dem bi!


Kommentarer
Postat av: Nilla

haha sjukt men vet du att när vi satt på bussen idag så tänkte jag på precis det ordspråket- höll nästan på att säga det bara för att! O_O



Johan Glans wohoo!

2009-02-14 @ 00:04:00
Postat av: Quigley

Jag har faktiskt fått höra det mycket de senaste åren.. "Patrick, jag vill dedikera denna bok till dig och skriver ditt namn i förordet" eller "mitt barn ska få bära ditt namn, "Patrick", och så det senaste i ledet, en insändare tillägnad mig.. Ha-ha. Men jag är kanske bland toppen av besökare som läser din blogg.. Självklart finns ju dina hardcore vänner, men utöver dem så är jag nog ganska noga med att titta in här och läsa lite.. Oftast för att se om jag eller Malin har nämnts men det är ju alltid roligt att se vad som händer i ditt liv..



Väl mött i bloggo-sfären!

2009-02-14 @ 18:20:29
Postat av: Kattungejäveln

Va? Finns det fler än jag som ska uppkalla sina barn efter dig?? Ha, jag slår vad om att det inte finns så många Patricksia-flickor iaf!

2009-02-14 @ 23:25:51
URL: http://kattungejavel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0