Kometkarriär på bloggen!

51 unika besökare igår! Det är rekord, mina damer och herrar! Och tretton kommenterar till samma inlägg - allt tack vare att mitt inlägg med Tom Cruise hamnade på blogg.se:s framsida. Haha.
Och jag som tänkte vara neggo och berätta att jag sitter och kollar på listor av Sveriges alla städer, för att se vart jag ska flytta. Är ju som sagt fast i Stockholmsbetongen till 2010 men sen tar jag fanimej resväskan och drar. Det är bara det att jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag har en slags idyllisk bild av en mindre stad på ~10 000 invånare där jag tar cykeln till jobbet, men det verkar som att det blir en död hög som Örebro jag kommer landa i. Mamma föreslog Luleå, har ju en låtsaskusin där som doktorerar, och jag tittar med darrande underläpp på bilder från Eves nya lägenhet i Soppero men det är bara det att det är så långt bort, och så snöigt, och så hurtigt! Det är alltid grönare på andra sidan. Men ärligt talat tror jag att det är lika gråtrist över hela Sverige. Och hela världen också, för den delen. Ingenstans är det för evigt röda stugor och frusna sjöar - nej, det måste finnas plats för parkeringsplatser och Konsum också.

I helgen blev jag överraskad av tjejerna som smugit hem till mig medan jag blev iväglurad av Malin, och så lagade de paella och satte upp girlanger och texten "Congratulation - It's an apartment" på väggen.

Nu ska jag strax iväg hemåt och förbereda mig inför dubbelpass på Friskis. Och missar snart min andra buss.... aaah!

Kommentarer
Postat av: amandaN

vilken trevlig överraskning :) sånt är alltid kul!

2009-02-03 @ 12:41:52
URL: http://amandaniva.blogg.se/
Postat av: Quigley

Excuse me... Du blev lurad av Malin och... mig! =) Haha. Jag gjorde ju också ett ganska bra jobb med att inget säga.. Tycker du inte?

2009-02-03 @ 14:30:19
Postat av: Kitty

Quigley: Du var mycket övertygande.

2009-02-03 @ 22:43:45
URL: http://kattungejavel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0