Hem ljuva hem

Klä av sig våta sockor. Borsta tänderna. Sätta på glasögonen. Sova mätt på cider, kakor och snacks efter tv-kväll med flickorna. Insikten från igår: jag ska inte ens fundera på en relation, och jag avbokade den nya dejten med ett ärligt sms. Det var lätt. Jag känner avsmak inför att "känna efter" för en ny kille.

Svårare är det att kungsholmarn gjort sig påmind ikväll med sina vanliga nattliga sms. Jag avslutar det nu. Måste det. Han går inte att ha på heltid, alltså måste jag kapa banden. Skickat ett sms där jag förklarar hur jag mår, och att han är den jag minst av allt har lust att släppa, men måste.


Tjugo minuter senare. Han ringde och förvånade mig, visade förståelse och kom med sina filosofiska svar på all världens problem. Önskade mig en god natts sömn och sa att om jag någonsin behövde en famn att somna i och någon som berättade vilken bra tjej jag är, har jag numret. Jag tycker ju om honom. I don't fuck losers. (och ja, vi såg ljuvliga Cruel Intentions ikväll). Men killar står mig olyckligtvis upp i halsen just nu. Det inkluderar sötaste killen i stan. Dimman tätnar i natten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0