Min första blot

Igår deltog jag i mitt livs första midvinterblot hemma hos Ms vän B. Vi slaktade en marsipangris och åt blodkorv, prinsesskorv och rotmos; en fin gammal fornnordisk tradition. Så eftersom vi offrat hoppas jag att vi går mot ljusare tider igen. Vi var ett tjugotal som firade med öl, cider och glögg. Det var trevligt men jag kände bara ett fåtal och satt mestadels tyst och lyssnade till deras lajvminnen. Det brukar lossna mer efter tag; vet jag av erfarenhet... Nu ska jag strax med bussen till ungdomsmottagningen. Man måste ju passa på, här i kommunen är det tjugotvåårsgräns så jag får gå ett år till.
När jag kommer hem ska jag börja med syrrans present, en del av den iaf, och ska se om jag kan ladda upp en bild på min nya frissa.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Gå i kungsängen eller jakan istället då^^ Där är det ju 23årsgräns.. eller vänta. Hur kan du gå om det är 22årsgräns?

2009-12-22 @ 21:27:55
Postat av: Mallan

Har inte kungsängen stängt igen för länge sen??

2009-12-22 @ 22:43:05
Postat av: Anonym

Jag är väl 22 :p man får vara 13-22 år. Plus, jag ville ju inte behöva åka ända dit, därför ville jag till Täby

2009-12-22 @ 22:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0