Kattungejävelns adjö

Aaaah!
Jag har blivit kallad till gynekologisk cellprovtagning! Jag är bara nyss fyllda 22, ska ni börja med mammografi snart också??? Årlig hälsokontroll? Tandprotesutprovning? Nee! *slår ifrån med händerna*

Annars flyter livet, bara döda fiskar simmar uppströms eller hur det nu var. Jag satt i kassan igår och räddade en halv död lax från att bli kross. Jag har utvecklat min fobi för den avdelning jag är satt på att jobba, jag har sagt till närmsta chefen hur läget är och jag vet inte hur jag ska göra, hemma tjatar och gråter jag, det är för mycket saker att hålla reda på och lösa, jag vill ha max TRE olika saker att variera mellan, inte obegränsat, och nu börjar jag älta igen...
Jag och Therese jobbar på med vår uppsatsplan. Det artar sig. Och imorgon är nyårsafton och jag tror bestämt att det är dags att börja göra bokslut här... Mitt liv var annorlunda när bloggen startade, det känns som att för stor del av mitt liv ligger blottat och med alldeles för många detaljer för min egen säkerhet. Jag vill helst göra en slags "nystart", där jag slipper ha en lång radda inlägg trängda bakom ryggen när jag skriver ett nytt, orden blir som pusselbitar som sakta men säkert formar ett pussel; jag vill vara fri och slippa ha en HISTORIA som vittnar om det vatten, luft, eld och jord som omgett mig. 
Det har gått mer än två år nu. Kattungejäveln är två år gammal, blir tre nästa år om hon fått leva. Hon bodde i Borlänge, hade nyss tagit körkort och oroade sig för ungefär samma saker som nu. Hon var yngre, hon påverkades av andra faktorer än vad som skär in i henne nu, hon formades av sin omgivning och två år senare bär hon fortfarande intryck, inlärda åsikter och värderingar i sin famn, tätt mot sitt bröst, för alltid älskade för att de gjorde henne till den hon är idag.
Men hon behöver rensa sig, hon behöver vila, hon behöver få lämnas här och låta något annat ta hennes plats utan att låta det gamla få betydelse i det nya. Där hon får styra sin riktning utan sin ryggsäck. Där man inte följer hennes liv som en story med rötter i det gamla, utan där tiden blir nollställd och det nya decenniet tar vid. Jag agerar likt en gammal diktator; raderar historien i ett försök att styra framtiden.
Vill ni ha adressen till den nya sidan, hur den än utformas, får ni den, bara kontakta mig, annars ses vi där vi ses, och jag hoppas att ni, genomsnittliga 17 läsare per dag, har haft det någorlunda okej de gånger ni av misstag hamnat här. Jag har mått bra av att låta mina tankar få liv genom mina fingrar.
Väl mött.
KATTUNGEJÄVELN

Kommentarer
Postat av: Nilla

har också blivit kallad.. bleh..

2009-12-30 @ 22:18:05
Postat av: Alfahonan

Hej då...

2009-12-31 @ 15:56:00
Postat av: Mallan

Jag har blivit kallad jag med..



Trist att du ska sluta skriva..kommer sakna att läsa det du skriver..får börja ringa dig mer och ta reda på allt :)

2009-12-31 @ 19:38:52
Postat av: Anonym

;) ska inte sluta. Det blir bara under annat namn

2010-01-01 @ 21:59:15
Postat av: Jennie

Tycker nog att du får lov att höra av dig till mig med adressen till din nya blogg!

2010-01-02 @ 18:30:17
Postat av: Johan

Klart du ska ge nya adressen till en trogen läsare som mig ;)

2010-01-02 @ 19:42:20
Postat av: Caroline

Jag vill ha :)

2010-01-03 @ 18:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0