Dagens idol

Dagens idol är den här morsan, som en FL-medlem berättar om. Snott i sin helhet från Familjeliv.

astalacasta skrev 2009-12-01 19:42:21 följande:
Väl skrivet! En av de bästa sakerna min mamma sa till mig när jag var ung var: "Det kan vara väldigt skönt att ha sex. Vänta med att ha det tills du är med någon som du är ganska säker på att det kan bli skönt med. Det är lite strunt samma om du är kär eller inte, du lär inte träffa ditt livs stora kärlek direkt ändå, och det är bara bra att känna efter vilken sorts killar man trivs med. MEN - se till att första gången är med någon du verkligen litar på. Någon som du kan göra bort dig tillsammans med, och ni ändå kan skratta åt er själva."

Kunde inte sagt det bättre själv! Det där ska jag lära mig utantill...

Nu har Fröken själv julpyntat lite hemmavid. Tomtar i tråden till filmduken, några tomtkärringar på skåpen och så står det två barngjorda prydnader på skrivbordet här framför mig. Den ena är en ful snögubbe som jag gjorde som femåring, den andra är en väldigt söt julgumma som en viss Jennie gjort :) Tyvärr kan jag inte lägga in foton på dem, hittar inte kabeln till mobilen.
Apropå foto, så var det ett rart par som satt framför mig på tunnelbanan häromdan. Ca 25-årsåldern, sovandes intill varann, hon med huvudet mot hans axel, han med huvudet mot väggen, händerna i varandras. Jag kunde inte låta bli att smygfota lite... Man måste ju! Jag minns en perfekt bild från i somras som jag skulle ha velat tagit om jag var fotograf! Det var ett ursött litet tvillingflickpar som låg raklånga på varsitt säte på tåget mittemot varandra, båda med en nalle i famnen och med skorna prydligt ställda på golvet nedanför. Det var liksom en sån där underbar scen att föreviga! Tyvärr var de i vuxet sällskap, så det gick inte. Men det hade kunnat blivit alla tiders Årets bild.


Kommentarer
Postat av: Nilla

Cool mamma! Ska jag också säga till.. eh... grannungarna... XD

2009-12-02 @ 11:30:32
Postat av: Jennie

Va? Jag? Någon julgumma minns jag då inte att jag tillverkat...var det något fult jag gav bort i julklapp kanske? :) Tack för brevet förresten! Jag ska hitta en stillsam tid att skriva tillbaka, men det får bli nästa vecka, här blir det folk och fän hela helgen..!

2009-12-04 @ 08:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0