I hjärtat

Pokerkväll med jobbet: sex grabbar och jag, kom på fjärde plats och blev hundra spänn fattigare. Att få spela livepoker efter sådan lång tid är helt klart värt pengarna. Min sociala dos fick jag också igår då Eve bjöd in på kalorifrossa och film med tjejerna. Det har börjat hetta till lite i diskussionerna nu, märker jag. Det är kul, hade jag varit femton år hade jag fått ont i magen av det, men nu roas jag av lite intensitet och hoppas att de andra också tycker det trots lite upprörda munnar när värnpliktsavskaffande och föräldravandringar är uppe.
Det  värmde också i hjärtat när jag fick prata med lilla A på msn via Fansättra häromdagen. Jag var hennes plastmoster, eller hur var det nu? Morbrors exflickvän, kan man vara längre bort?
Och det gör inte fruktanvärt ont som jag fruktat, att höra Älsklingens meddelande på mobilen att han åkt vidare nu in i område utan täckning. Han är uppe i norr och fiskar, och även om han saknas mig ser jag positivt på dessa två veckor. Ska försöka prata med chefen imorgon, och så ska jag sedan ha två veckor ledigt med regn, tjejprat och lite söka kurslitteratur. Och bara vara, för att avsluta med en klyscha. Längtar lite efter mamma och pappa också, som kommer hem från sin semester... Men bara lite ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0