Sprida glädje och smitta

Slurp! Jag ska strax gå och ta mig en till portion pasta med tomat- och tonfisksås som jag snott ihop såhär efter dubbelpass på Friskis. Jag och Nilla körde först ett tufft men superkul core-pass, och sedan ett lagom jobbigt bas-pass. Hela kroppen känns genomkörd och jag sitter i morgonrock med blött hår och glasögon och känner hur magen spänner.
Nästa vecka kommer Svts Uppdrag: Granskning handla om "de sista ljuva åren"; alltså om de gamla på äldreboenden som aldrig fått gå ut. Och jag kan bara erkänna att jag jobbat på sådana hem... där en del aldrig, aldrig kom ut. Inte ens på balkongen. Nu i efterhand känns det dumt att man inte tog på sig tid och gick ut en vända, men jag får väl skylla på att jag var ung och dum och inte ville ta några initiativ som skulle sticka ut. Minns en farbror som skulle på läkarbesök, han och undersköterskan som följde med brukade alltid äta räkmacka i cafeterian när de for iväg, och man såg hur det lyste om honom när han kom hem igen. En del ställen kör iaf fika på terrassen och regelbundna promenader en gång i veckan per pensis, maximum. Jag vill inte bli gammal i vård-Sverige, säger jag såhär nära 1 maj.
Och så har jag hjälpt till att gjorde världen bättre, enligt CM. En kvinna på t-banan var så vacker.... Hon var ungefär några och fyrtio, kom gissningsvis från sydvästra Asien, hade vackert snidade kindben och ögon inramade av små, knappa rynkor. Så precis innan jag skulle hoppa av klottrade jag ned ett "du är väldigt vacker" på en utriven lapp och la den på hennes väska. Trots att hon såg ut som att jag skräpade ned hoppas jag att hon såg och läste. Jag var för feg för att säga det högt, men jag vill tro att hon nåddes av mitt budskap... Hemmavid hade jag lämnat ett kärleksfullt meddelande till CM. Det är mysigt att vara där, jag har bott där sen i lördags. Igår var han hemma och jobbade då han väntade på en beställning, och jag satt i hans soffa och skrev på samtalsanalysen. Men idag var jag bara där tills två, då han var på jobbet under dagen och blir sen ikväll pga. möte. Så jag åkte hem med alla mina väskor och det är bra det med.
Och så ska jag försökte införskaffa munskydd... Ty det är visst bara en tidsfråga innan det första fallet av svininfluensa når Svea rike. Nja, så drastisk ska jag inte vara. Men ska försöka låta bli att slicka på offentliga handtag och bara pussa på min karl, och kanske fixa en sådan där käck flaska handdesinfektion som både Nilla och Ems bär med sig.
Varför sprida glädje när vi ändå kommer utrotas i en pandemi...
För att vi ska dö glada såklart! Och för att värmen är här!


Kommentarer
Postat av: Nilla

!!!Go Alcogel!!!

Köpte den där första flaskan bara för att min optiker sa åt mig. Ögoninfektion är inte roligt, men den skyddar mot mycket mer än så!

2009-04-29 @ 22:02:21
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hur lyckades du smuggla ner lappen i hennes väska? :P Ingen som trodde du var en ficktjuv eller något? ;)

2009-04-30 @ 10:34:55
Postat av: Nix

Btw, det var jag som skrev det där. Inte meningen att vara anonym :P

2009-04-30 @ 10:35:32
Postat av: Kattungejäveln

Inte i :) Jag la den på, hon hade den i knät

2009-04-30 @ 13:00:13
URL: http://kattungejavel.blogg.se/
Postat av: Nazli

å va snällt att du skrev en lapp till henne;)

2009-04-30 @ 23:52:04
Postat av: Mallan

Jag vill också ha en lapp me nån fin text... :P

2009-05-02 @ 19:24:16
Postat av: Mallan

...och va modigt av dig förresten, d e ju inte första lappen du smugglar iväg till en främling..

2009-05-02 @ 19:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0