Njuta till 100 %

Live is life, na na na na na!

sjunger Opus käckt och jag känner mig genomduschad av sol och värme trots att skogen inte luktar skog, som Nilla vist sa under vår lilla vandring som vi gjorde innan middag på fashionabel restaurang i Kallhäll.
Transkriptionen av sex minuter ur samtalsövningen från i torsdags är nu sparad och klar. Det är roligt att lyssna på sig själv, trots att man hör vilken nybörjare man är på att hålla ett samtal! Vi klämde ihop oss i ett grupprum på universitetet; jag och min berättare D, Therese med Nilla som sin. Men det är bra att göra misstag, som att tolka eller som jag tydligt gjorde - hakade upp mig på och frågade om en viss del av problemet som jag redan fått svar på. Och det var en jäkla massa "så du tänker att..." Men när jag lyssnar på det så låter det inte så himla tokigt ändå. Jag pratar lite snabbt men helt taffligt lät det ej. Tänk vad mycket jag kommer improva mitt lyssnande privat och göra mig av med ovanan att byta ämne med hänvisning till att "förlåt men jag hänger inte med i vad du säger, jag har slutat lyssna". Fast hellre det än att låtsas lyssna när tankarna svävat iväg redan för länge sen... Det har man väl gjort!
Det är min andra fredag som jag tillbringar själv och jag njuter hundraprocentigt. Förutom att jag är lite pratsjuk på msn. Man kan handla mat, småplocka hemma, kasta glas, sjunga högt med hiphopdemos 1 - skivan från högstadietiden.
Jag och E1 ska träffas har vi bestämt, vilket ska bli skoj! Sitter i telefon med honom nu, det är kul att babbla lite. Han tycker jag ska fundera på min läggning för att jag tycker det var kul när nån komiker visade upp sig byxlös och ropade att alla tjejer har hår mellan benen ---
Semestern blev beviljad också. Det blir två veckor i augusti innan skolan börjar och en vecka i juni med darlingen. Gôtt.


Kommentarer
Postat av: Alfons Å.

Hallå.. Tack för senast.. Eller.. Idag.. Men tänkte vad du och resten på Valborg? Själv brukar jag vara på Skansen och kolla på brasen där och lyssna på musik etc.. Vore kul om man kunde hitta på något.. Iaf.. Cheers...

2009-04-26 @ 18:03:05
Postat av: Katten Å

Jag jobbar den 1 maj men kväll, så jag kan vara med på valborg. Skansen tänkte du. Vad tänkte din brud?

Men för all del... Visst vare trevligt igår.



/Kattungejäveln



PS. "Resten" ska iväg över helgen.

2009-04-27 @ 10:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0