Lågmäld

Ännu ett dödsbesked har nått familjen. Jag var hos CM när jag hade fått tre sms under natten... Min farmors B gick bort helt oväntat och det är så fruktansvärt orättvist och sorgligt så det är inte sant. Jag tycker olidligt mycket synd om min älskade farmor... De som just flyttat in i sitt gemensamma hus efter att ha träffats på senare dar, och skulle få möta våren därute. Vi är alla tagna. Åkte till Bålsta idag och hans barn och barnbarn kom över och vi pratade... Hon följde med till Hässelby så jag är hos pappa och Stina i helgen, och vi ska ha grillpremiär strax. Blir tårögd när jag sitter här, och blev mycket ledsen när jag fick beskedet igår morse. Kunde de inte fått några år till? :(

Annars är det bra med mig. CD:n med Fimbultyr kom aldrig med posten, så Berka skickar en ny helt utan att ta extra betalt - schysst! CM åker till Åre imorgon med vänner, är lite svartsjuk men långt ifrån dödligt, det passar ändå lite bra att få vara ifred och få vara med familjen, plugga, träffa kompisar, passa på att jobba extra och få längta lite extra efter varann. Har berättat lite kort om honom för pappa och Stina, resten får de ta reda på sen!

Kvällssolen är underbart vacker och jag suktar efter grillat kött och zucchini på spett. Ändå är jag lågmäld... trött och lågmäld. Som att det ledsamma sitter i. Köpte snus och godis efter en heldags jobb igår, det bara kändes rätt att unna sig. Och idag var vi fyra vuxna personer som blev övermästrade av en liten fågel. Vi stod säkert i en kvart och försökte ta in honom i buren, men han bara glodde på oss, och fräste kaxigt när vi närmade oss, eller flaxade kring huvudena på oss. Putte heter han, är Bs fågel, och sisådär tjugofem år gammal - minst. Slutligen fick vi lämnade honom lös i rummet, han tar sig in i buren själv när det är dags att sova, den lille lurifaxen.

Och gårdagens Aftonbladet gav mig en glad överraskning. CJ som jag dejtade i januari var på en helsida i tidningen angående arbetslöshetskrisen som råder och artikeln hette "Så klarar du krisen själv"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4809097.ab

"Carl Johan Magnusson, 28, la ut cv:t på sin blogg och tvittrade drömarbetsgivarna.

- Jag fick svar från nästan alla, säger han."

Driven kille det där!

Hej på er

Kommentarer
Postat av: Belle

Livet är bra orättvist ibland :( hoppas din farmor repar sig.

2009-04-05 @ 11:07:24
Postat av: merkaptan

Hmm, lite sen kommentar kanske. Men dejtade och dejtade. Det är väl att ta i? :-)



/CJ

2009-05-19 @ 17:04:01
URL: http://merkaptan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0