Utflykt i det gröna

På söndagen steg jag upp i ottan (vid halv elva) för att sätta ihop min "Meningen med livet"-presentation. Om ni undrar så är meningen med livet att finna en mening, och den är olika för alla, liksom att alla har olika livsmål. Om man tänker som Frankl och alla andra som följer den existentiella psykologin. Vi ska idag i basgruppen framföra ett lite lättsamt föredrag om kärnan ur det vi lärt oss ur momentet. Den här bilden ska föreställa att alla har sin egen ryggsäck, sitt eget bagage av erfarenheter, med oss.

tagen ur http://img1.photographersdirect.com/img/19475/wm/pd1740351.jpg

När jag skickat iväg manus och bilder åkte jag och M till Kallhällsbadet för att träffa resten för lite grill och prat i det gröna. Förutom kärngruppen kom även Quigley och Nix syster. Så vi var ett par stycken, kul! Jag och Malin skulle ha med köttet, och det löste jag så smidigt att hon handlar och jag betalar för hälften... Resten av dagen spenderade jag ensam med M och vi gick en runda och kollade in snygga lägenheter vid vattnet. Till maten delade vi på en flaska rödvin som han lagrat i elva år för att jag skulle få smaka riktigt vin. (Det var inte för min skull han lagrat, men väl öppnat) Tyvärr har jag inte tillräckligt mycket vett och tillräckligt antal glas i mina dar för att kunna uppskatta ett riktigt gott vin. Än.
Nu ska jag strax ned till tåget... Roslagsbanan är fortfarande lite extra spännande att åka med. Ni får hålla tummarna att det blir en inspirerande presentation nu på eftermiddagen. Ciao.

Kommentarer
Postat av: Mallan

Bra bild! :)

2009-05-02 @ 19:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0