Kan man ha mer än en stor kärlek i sitt liv?

... frågar någon. Och jag svarar:
Klart man kan!
Inte förlorar man förmågan att älska igen!
Ingen ifrågasätter väl en förälder som älskar alla sina barn och samtidigt sin partner?
Däremot har jag läst att första kärleken är den starkaste. Kanske för att man är något oförstörd. Det kan jag kanske förstå och det gör mig lite ledsam till mods över att konstatera detta... Jag tror att det är nyhetens behag över att man kan älska någon innerligt, och att man var tonåring och hade mycket känslor sprittande i kroppen, som skapar den känslan. Sedan när man upplever samma känslor igen utan längre "glömska" är de inte lika överväldigande.

Men naturligtvis finns det ingen "pott" där man bara tilldelas en enda människa att älska under sin livstid. Den livssynen har inte jag. Jag tror på flera "den rätte" beroende på vad man söker och finner. Tänk, jag tror till och med att man kan älska fler samtidigt!
Dock kanske man med åren blir mer "restriktiv" och försiktig. Man kanske inte vågar slappna av och älska villkorslöst för att man har dåliga erfarenheter och blivit bränd. Men är man öppen för och mottaglig för kärlek kan man uppleva passion många gånger om, även med samma människa! Det är min starka tro.

Mer kärlek åt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0