Det räcker nu!

Jag erkänner: jag är desperat


N! säger:

och det är därför jag säger till dig att ta det lite lugnt

N! säger:

du hetsdejtar och blir hetskär på två träffar

N! säger:

och när inte det funkar så ringer du tre fyra stycken och du träffar två av dem

N! säger:

och så blir du jätteintresserad med en gång

Jag vet inte vad jag ska göra!!! Hur fan får man bort den stressen då? Har orimligt stora krav och har som ett allt mer växande standardformulär där typ ingen levande människa kan fylla i rätt, och jag avverkar dem på löpande band och allt känns meningslöst och fullproppat på samma gång. Det är fullt i mig, fullt i mitt huvud, det är för mycket nu, det räcker! Jag är som de unga vi pratar om i skolan - de som proppas fulla av information och måste ha hjälp att sortera ut den.
Kim säger precis som det är, han har rätt som alltid förr vad gäller mina relationer.
Och han berättar för mig det som jag redan vet, det som alla människor redan begripit och följer:

"först, hitta dig själv, sen hitta nån att vara dig själv ihop med

sen möjligen fundera på om ni ska leva ihop.

du hoppar över alla led emellan"
Och jag känner mig som att jag sprungit världens längsta maraton och bara står och flämtar men ändå stirrar framåt mot nästa lopp. Det finns så mycket som jag missar runt omkring. Det räcker nu, Hanna. Det måste räcka. SSSSS = Sabaton, självständig singel med studier i skallen.


Kommentarer
Postat av: Nilla

men Hanna.. att hitta sig själv tar ibland ett helt liv.. om man har tur.



true, du kanske ska ta det lite lugnt. ta en dejtpaus. sätt lite högre krav innan du träffar dem istället för efteråt..?

ah, jag vet ju jota..

2008-10-05 @ 16:33:00
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Kattungejäveln

Jo, sätta lite höga krav är nog ett alternativ. Men man är ju så nyfiken på hur han är irl när man pratat!

2008-10-08 @ 13:11:25
URL: http://kattungejavel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0