Dagen då det inte blev nåt plugg

Syrran sitter gränslad över sin kille och leker, och jag har datorn i mitt knä. Jag bokade in en pluggdag i biblioteket i Vällingbye med Ntek, en trevlig ingenjör han med (vad är det med mig och ingenjörer?) eftersom vi råkade bo tillhöra samma kommun. Men det blev mest prat, och så bjöd han på kaffe ur en termos och jag hade tagit med mig egen mjölk. Det visade sig att jag en gång passat hans sons yngre småsyskon uppe i Dalarna, på stormarknadens barnpassning, på tal om vissa namn, och det kan inte vara så vanligt med små rödhåriga sessor med de namnen. Vi pratade i sex timmar tills tanternas klocka dängde stängningsdags. Sedan gick jag hem, hängde upp tvätt och strimlade kålrötter i matberedaren till middagen, och innan vi såg film följde jag med syster och Mr T till affären och köpte en stoor påse godis. Inget plugg, men lite annat, och helgen är utan planer.

Rik är jag visst också! Var lite sen med studieförsäkran så nu fick jag dubbla bidrag från CSN inom loppet av två dagar. Passar bra i tider när man inser att ens bredband kommer kosta trehundra kronor i månaden *snyft*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken mysig dag! Film, godis och trevligt sällskap..

2008-10-27 @ 18:52:32
Postat av: Kattungejäveln

säger vem?

2008-10-27 @ 19:17:23
Postat av: Nilla

haha, jag är rätt så säker på att det inte var jag.. men var tvungen att tänka efter.. O__O'

2008-10-28 @ 10:29:21
Postat av: Anonym

2008-10-29 @ 10:10:26
Postat av: Anonym

Oooops.....va jag som råkade komma åt enter... :P både i den översta och i den ovanför den här!

//Malin

2008-10-29 @ 10:12:02
Postat av: Mallan

meeeh...mitt namn kommer inte me i rubriken, fast jag skriver in d.... :S

2008-10-29 @ 10:13:14
Postat av: Mallan

Nu gör d visst d! :P haha, nu tror du att du har fått jättemånga intressanta inlägg på bloggen...men inte då, e bara jag som skriver hundra inlägg om ingenting.. :P sorry.... :)

2008-10-29 @ 10:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0