Stiko Per Larsson-spelning

Helgens aktivitet: Stiko Per Larssons medlemsspelning, anordnad av StikoStalkers. Bodde hos Berka och Johana och lagade dem en god afrikansk kikärtsgryta som tack. Sedan åkte vi till Hedemora med Christian, och lyssnade på och grattade Stiko Per på födelsedagen med ett trettiotal andra. Kändes bra i hjärtat att se Chris och hans familj igen, särskilt lilla Alicia. När jag första gången hörde Christian prata om henne var hon bara strax över året, minsann.
Vi körde även förbi Maxi och jag fick krama Rim - det börjar bli på gränsen nu att man koms ihåg. Åkte hem idag, och jag körde Chris Merca och när jag klivit ur hemma fick han köra hem medan stormen drog över Norrtälje. Great helg, där jag ju fick prata spanska med Johana, och lära henne vettiga svenska ord typ "skitstövel".



Som att "piska en trött häst", sa en barnläkare på 70-talet i Tom Alandhs dokumentär om Martina med Downs syndrom, om att sätta utvecklingsstörda i skola. Tur att man kommit längre i synen om funktionshindrade. Då var det bara att lämna bort, glömma och skaffa nya barn - men hennes mamma vägrade utan kämpade för att hon skulle få stöd - och nu står det Poet/Lokalvårdare på hennes dörr =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0