Pannkakor & sprit

Onsdagen ägnades åt/på stan. Först Stadsbiblioteket där jag försökte vara seriös med en flummig Johan Asplund-bok. Men vi är ju socialt responsiva människor så jag och Nilla satt och försökte koncentrera oss djuuppt tillsammans med Ems, duktigt i någon timme, innan vi gjorde resten av stan. Nix mötte upp - hon var visst i Expressen där en av hennes texter fick vara med! - och sedan blev jag av henne visad Själagårdsgatan där jag erkände att lukten och smaken av "söder" och "kultur" skrämmer mig. Sedan hängde vi i Fältöversten där Nilla blev raggad på av en överambitiös försäljare (joho!) innan Medborgarplatsen fick stå tillgodo med The English Shop med lite läckert godis och 7up with a twist of cherry.| Till imorgon har jag och Therese shoppat öl & cider. | Jag har en ny telefonkompis och har noll press att göra någonting; jag får mig att skratta med honom och kan göra saker två gånger jag aldrig klarat förut utan hinder, det är allt som räknas. | Och dagen till ära - jag är visst medlem av en familj där torsdag = pannkakor - utfordrade jag mina små (syster+svåger) med trasiga "pannkakor" innan vi flitigt studerade en timme före filmen Office Space. | Splash!


Kommentarer
Postat av: Nazli

vi får gå till english shop nån dag jag har aldrig varit där

2008-11-28 @ 10:50:28
Postat av: Nilla

haha, han raggade ju inte.H han var ju som du sa en överambitiös försäljare, de är ju alltid så.. i blodet eller nåt. :P



yummy, pannkakor!^^

2008-11-28 @ 12:13:53
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Kattungejäveln

Inser just att rubriken påminner om en tragisk, finsk-rysk barndom, visst?

2008-11-28 @ 13:00:31
URL: http://kattungejavel.blogg.se/
Postat av: Belle

Nazli: Klart vi kan gå till The English Shop.



Katt.: De kanske åt piroger mer? Piroger och vodka? Eller snö? :P

2008-11-28 @ 19:56:22
URL: http://2livelife.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0