Jag glömmer aldrig ungdomsmottagningen.se

Fan vad grinig jag är. "Umo" kallas det visst. Ny ungdomsmottagning på nätet, med expertpanel och fakta om sex, vänskap, familj, identiteskriser osv. Superbra och supermodernt, tycker töntministrar som Hägglund och Sabuni, som inviger sajten. Jag blir nästan äcklad, som om ungdomsmottagningen.se, mitt älskade UM aldrig funnits, i början av 2000-talet. Där jag var en del av en grupp, där vi hatade och älskade, pratade och förband oss. Där jag hittade min första pojkvän, och där jag hittade den första att älska, där jag lärde mig om sex och tonåren, och genom vilken jag band mina första trådar med Narstrand. Det som var mitt andra hem under tre år. Och som sedan bytte namn till ungdomar.se eftersom deras kontakter med ungdomsmottagningen inte var som namnet utlovade. Jag växte ur strax därpå. Men nu dyker visst sidan upp igen, "ny" och unik. Jag uppskattar verkligen sidan och inser behovet av objektiv sexualupplysning och ett perspektiv på livsfrågor som är normkritiskt och ifrågasättande. Men kalla det för fan inte för en "ny" virtuell ungdomsmottagning. För ni var inte först.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Den gamla sidan var mycket bättre och lättare att hitta, synd att det måste vara så mycket ändringar..

2008-11-26 @ 11:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0