Magiska svampar förbjuds

Nu förbjuds magic mushrooms i Holland. En av mitt livs häftigaste upplevelser kommer inte upplevas igen - man gör ju inget som är olagligt - eller? En tjej hade hoppat från en bro I Amsterdam efter att ha tuggat i sig svamparna, jag förstår inte ens hur man vågar gå utomhus. Förpackningen varnar för att köra bil efteråt - hur skulle man ens komma på tanken där man fascinerad och lycklig ligger med blicken fångad av det fantastiska mönster som pryder taklampans glas? OK, jag kan se varför det förbjuds =)
Jag kom just hem från skolan där jag hade världens flyt med studiegruppen. Ämnet var socialpsykologi och jag körde på en som ångvält med analysen av ett institutionellt samtal; det är så intressant det här med roller och fasader! Trots herr Goffmans väldigt gammaldags exempel. Jag både önskar och fruktar att jag skulle bli lika framåt och pratsam på de stora seminarierna som de mindre; om jag hettar till så kan det ploppa ut grodor. Det är bara så frustrerande att ha något att säga och känna hur det stannar på tungspetsen.
Och så har mitt ansikte svullnat upp. Vänster kind hade en underlig "finne" häromdan men "den" har nu växlat sida och jag är röd och svullen över höger näsborre och kind. Kände inatt att huden vibrerade och spände, och idag njöt jag av att regndroppar kylde ner mitt ansikte. Jag hoppas att det bara har med förkylningen att göra; blev utskrattad av systern imorse när jag gnällde över hur ont det gjorde, för att jag är alldeles svullen, och det känns som att näsan och kinden är enorma. Snabbfråga: kan man älska någon som har totalt motsatta politiska åsikter som en själv?


Kommentarer
Postat av: Belle

Om Thomas var en brat med sympatier hos moderaterna skulle han få stryk varje dag :P så mitt svar är: jag skulle inte kunna älska en moderat (eller alliansen) eller sverigedemokrat. Sen har jag ju också som kriterium att min kille ska vara smartare än mig. Om de är moderater eller sd:er så anser jag dem inte vara smarta :)

2008-11-13 @ 21:43:17
URL: http://2livelife.wordpress.com
Postat av: Kattungejäveln

Haha, ja vilken tur att jag inte är ensam! Eller; en väldigt liberal moderat kan jag stå ut med. Det värsta är att jag är så lättpåverkad att jag säkert skulle börja tycka som han om han var duktig på att argumentera. Så lätt slår mitt röda hjärta ;)

2008-11-13 @ 22:45:56
URL: http://kattungejavel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0