Därför är storstäder odugliga för mig

Jag tycker inte om en stad. En vän igår var orolig över att nån hade krockat utanför Vansbro, för om han kom därifrån skulle hon veta vem det var. Så vill jag också ha det.
Den enda tröst jag har, är att Stenmåran kan liknas med en liten by. Grannsämja, skvaller, städdagar och dagmammor på gården. Men det är bara ett radhusområde; splittrat över två skolområden, och vars historia sträcker sig tills sjuttiotalet; dessförinnan fanns här en handelsträdgård och några spridda torp. Jag erkänner, jag kan inte min Hässelbyhistoria så bra som jag borde. Lite kuriosa; tidigare gick tåget Silverpilen mellan Lövsta soptipp och Stockholms central, och då tog det 33 minuter att komma till stan, idag tar det 52 minuter. Bättre förr.
Idag har jag ägnat cirka fem minuter år skolarbete. Ska nog ägna lite mer åt det innan jag åker och träffar tre partystinna girls... Skabaraskabaraskabara


Kommentarer
Postat av: Eve

Åhh du är det perfekt om du kommer upp hit!! Kiruna är alldeleslagom stort, och det finns många byar omkring om man hellre vill bo lite mer lugnt! Jag väntar på dig min kära vän ;)

PS. Det finns mycket killar här uppe som längtar efter tjejer!!! :P

2008-11-28 @ 15:10:39
Postat av: Patrick

Njaee. Kiruna är ju trevligt men tänkt SMÅLAND och städerna runt Jönköping.. En viss Malin och jag tittar redan efter lokala bostäder där nere.. Nässjö är speciellt intressant och en lägenhet som fanns i Höglandets Allenhanda..

Men killarna där nere är ganska... Essh.. Kör på Kiruna!!

2008-11-28 @ 22:10:27
Postat av: Kattungejäveln

Voj voj! Vänner både i syd och norr. Stackars mina barn sen när vi åker runt på semester... Fara över hela Sverige i husvagn!

2008-11-29 @ 01:31:25
URL: http://kattungejavel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0