Han ville inte slakta i sommar

Tipsade Berka om att köpa slaktutrustning och tjäna extra pengar i sommar. På blocket.se säljer Bengt Göran sin skållmaskin för svinslakt. Berka avböjde... "allt är äckligt värdelöst och kasst" säger han på tal om sommarsysselsättning. För min del går inte särskilt bättre. Lat som en sensommargeting är jag. Idag tillbringade vi första halvan av förmiddagen framför American Dad och Simpsons. Den andra slösade vi på en tur ned på stan efter glass för att vi trodde att det skulle vara varmt och gött ute.
"Det här var den sämsta dagen att äta glass på", sa jag och huttrade i blåsten.
Då skrattade karln och sa att när hela världen brinner, den dagen, är det sämst tillfälle för glassätning.
"Nähä", propsade jag på och menade att då skulle jag äta glass för blotta livet och till och med kleta in mig själv i glass.
"Så du ska äta glass då, när du bara har typ tre minuter kvar att leva."
"Ja, vad fan ska jag göra annars? Försöka släcka elden?"
"När världen fryser till is då?", sa han.
Där höll jag med. Det är den sämsta dagen för glass.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Det är den sämsta dan för att köpa glass.... för då kan du ju få gratis glass överallt!!! Gräsglass, staketglass, tomatglass!! ^^'

Äh, lite lathet har aldrig dödat någon. Njut av sommaren och gör mkt med tjejerna! Ni får ju den svenska sommaren och kvällssolen!

2008-05-13 @ 08:38:52
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Nazli

lite lathet har verkligen inte dödat någon ja menar kolla på mig.. ja har inte fått nåt gjort....

2008-05-13 @ 09:50:23
URL: http://confessionsofaprincess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0