Gräsänka & pressad limejuice

Denna helg gräsänka!
Han C ringde för en stund sen och var omgiven av grodor som stelnade när han lyste på dem.
Idag firade jag 1 maj som en äkta arbetare - jobbade totalt 10 timmar - och var som pressad limejuice. Jag betade av köer och träffade flera kära ansikten som jag kommer sakna vid flytt. Fick beröm av en amerikansk kvinna för min "clear voice" i högtalarna. Och så meddelade hon sin man att hon visste att jag skulle förstå henne, för jag hade haft en bra lärare (?).
Just nu tröstar jag mig mest att emessenna med Kim som är borta i Oslo, och Malin som är otroligt långt borta i Kunsängen, och här är lägenheten alldeles fylld av mig och min konstnärssjäl. Haha. Snarare själ bebodd av en liten djävul.

Johan heter Nillas vän. Det märkliga med Johan är att han har sett mig ett antal gånger när jag jobbar i kassan samt när jag passerade honom i Kupolen med Malin i helgen. Och jag har inte sett honom!!!! Eller vetat att det var han! Jättefrustrerande, och lite creepy. Klandrar honom mycket vänligt för att han inte kommit åt att hälsa, och idag hade han faktiskt försökt, men då blev jag avlöst precis, riktig otur. Schyssta puckar. Usch, vad elakt det lät med "det märkliga med Johan", låter som ett pedagogiskt intro till en barnserie, men jag skulle tycka att det vore väldigt trevligt att en dag expediera honom och inte missa varandra, och det känns lite trist att jag inte varit medveten om hans närvaro.

Annars förfäras jag över det vidriga fallet i Österrike med de stackars frihet- och (faktiskt) livssberövade människorna vars "pappa"/morfar lekte störd gud. Hur fan är den mannen funtad, som spärrar in och våldtar sin dotter och låter de framavlade barnen leva hela sina liv utan solljus i en ljudisolerad källare? Jag brukar fnysa åt vanliga svenskars blodshämnd vad det gäller typ Englafallet och dylikt, men vad det gäller Josef Fritz får man gärna för min del låta ett gäng amerikanska soldater ha fria händer med honom. De verkar ju ha bra koll på straff utan rättegång och stor fantasi. Allt är så jävla sinnesjukt.

// KATTUNGEJÄVEL

Kommentarer
Postat av: Tomtemor

och det vete 16+1 om man är gräsänka när man nästan separerat?!!

2008-05-02 @ 22:30:11
URL: http://tomtemor-lillnisse.blogspot.com/
Postat av: Kattungejäveln

Joho! Särskilt då!

2008-05-03 @ 18:20:41
URL: http://kattungejavel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0