Stilla, stilla - stör mej!

Sakta nu fjället sänks och häves
likt en jättejungfrus barm
Slöja skär av skyar kväves
över barmen vit och varm
Livet därinne gömmer
Jungfrun är ej död, hon drömmer
lugnt i slummer vilande
under sekler ilande

Stilla, stilla - får ej störa
denna ro med sorger små
Kom och lyss och du skall höra
hennes stora hjärta slå
Och den man som djupt betagen
hört de starka lugna slagen
går bland makter stridande
osårbar och bidande

Vintersorgs "Stilla"


Idag slutade jag arbeta när det var fortfarande ljust ute, det har inte hänt sen januari, om ens då.
Idag talade jag med Nazli på telefon, det minns jag inte ens när det var senast.
Idag handlade jag Allevos färdigmål-choklad-dricka, det hände senast förra året.
Idag ska jag göra chili-con-carne, det var också ett bra tag sen.
Idag haglade det ett ögonblick, små vita korn, det hände senast förra året, om jag inte försov en skur.



Idag pratade jag med en trevlig, charmant person med skyddad identitet som var arg för att ICA vägrade skicka ut nya bonuskort ifall de inte fick den nya adressen, vilket skulle röja allt. Jag förstod inte varför personen fortsatte använda kortet ifall han inte fick ut någon bonus men höll tyst. Men om det stämmer tycker jag att det är en tråkig situation, och önskar honom all bonus han förtjänar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0