Saker som suger

Filmen Jumper sög. Den handlade om en kille och några fler som kan transportera sig själva till olika platser. So far so good. Sen hände grejer utan koppling och meningslösa händelser utan logik. Den får en kattunge av fem i betyg. Dessutom hade vi världens sämsta swe-sub som översatte typ "black guy, white hair" till "svarta ögon, vitt hår" och en massa andra knepiga översättningar.
Däremot var filmen The Mist som grabben visade mig förra veckan bättre. En Stephen King-rysare som jag dock ibörjan var lite tveksam till, men vars slut snickrade ihop det till en sammantaget bra film. Sevärd.

Idag gjorde jag en märklig upptäckt! Hittade grabbens högkostnadskort ligga på vardagsrumsbordet men vid närmare titt såg jag att det stod helt fel personnummer på. Läste på hans kvitto ch där stod det ett helt annat namn, med en helt annan adress och det där personumret igen tillhörande en ungefär 10 år äldre snubbe. Min kille har alltså blandats ihop med nån annan när han var på mottagningen senast. Han har betalt i någon annans namn och fått denne mans "identitet", det låter väldigt slarvigt gjort tycker jag av landstinget.

Sugig dag på jobbet, men arbetsdagen var bara 4 timmar så vi får hålla tummarna att morgondagens 11-22.30-dag går på bättre!
PS. Min chili-con-carne-gryta var himmelsk god! Blir matlåda imorgon.

Kommentarer
Postat av: Nilla

The mist ja!.. kände samma sak, slutet gjorde den filmen.

2008-03-18 @ 00:08:17
URL: http://eternalia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0