Legkontroll

Om ni inte förstod det så var det ungdomar som testade mig på ålderskontrollen genom att vara arton år och handla öl. Jag klarade testet, så tills då var det OK - tills jag såg infobrevet som satt uppe på anslagstavlan. Istället för namn hade de beskrivit kassörskorna, vi var tre slumpmässigt testade, med ord som "brunhårig, tandställning" och "svarthårig tjej". Gissa vad jag fick för jäkla beskrivning! "brunhårig tjej, ca 30 år". VA?! Jättesmickrande att ta miste på 10 år, verkligen...! *mummel*

Pratade med Carro E idag, jättetrevligt att bli uppdaterad, hon åker ev. till USA i sommar som au-pair. All lycka åt henne.
Så blev jag även kallad "snorkfia" idag på jobbet av en fyraårig lilltös som blev förnärmad av att jag frågade om hon tyckte Scooby-doofilmen vi såg på var läskig. Hon hade minsann massa spökfilmer hemma!

Just nu är jag lugn och nöjd. Var stressigt som fan i kassorna idag, men jag tog det hela med ro, nästan lite apatisk. Mycket på g i livet dock, men trots allt är jag kolugn och mår bra. Hälsningar /snorkfian

Kommentarer
Postat av: Nilla

var det en kille? för killar är idioter..

2008-03-13 @ 08:33:41
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Svägerskan

Hahaha... Det tyckte jag var roligt... ;-)
Själv fick jag en kommentar tvärtom från en manlig, 22-årig kollega. När jag sa att jag var 28 så sa han "Va, du skämtar!? Du ser ut att vara i 20-års åldern ju!!" =D Trevligt värre =P

2008-03-14 @ 12:28:38
URL: http://hammarland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0