Blondinbella

Hur fanken kan man vara funtad om man tror att ett konsumtionssamhälle är världsförbättrande?
Visst, jag kan se kopplingen mellan - mer shopping - mer jobb - mer pengar i rullning och dess positiva konsekvenser.
Men behöver verkligen jorden fler bilar, fler skövlade skogar, mer sopor och fabriker med barnarbetare? Eller, om vi säger så, trasiga ungdomar som tävlar om märkeskläder och mår psykiskt dåligt av att tvingas "hålla sig med" H&M-kläder?
Det finns inte naturresurser nog att alla ska shoppa kläder, smink & smycken för 10.000 kronor i månaden som den irriterande ytliga "Blondinbella" kan roa sig med. Hopplösa argument.
Jag underskattar heller inte "kicken" av att titta på kläder och köpa nåt snyggt, men jag underskattar heller inte känslan som kommer av att ta lite Ecstasy en utekväll *s*
Håller med Working Class Hipsters inlägg:

"Det bästa med debatten var dock hur de lyckades få Ebba att framstå som smart genom att sätta henne bredvid Blondinbella. Vilket smart drag! Om det inte var Ebba själv som kom på det, så var det någon listig jäkel där på SVT som tyckte att det var en bra idé.

Varken Ebba eller Blondinbella är för mig individer som framstår som särskilt smarta, och det har inget att göra med att de 1) är blondiner eller 2) är modeslavar/trendsetterwannabes. Det har att göra med att deras omvärldsanalys är ganska undermålig samt att de verkar leva i en verklighet som kanske 10% av Sveriges befolkning kan känna igen sig i. Och nej, Bella. Jag är inte avundsjuk på dig! Jag hade hellre huggit av mig mina två armar än att bli som du."
14 mars-08

från http://thisaintno.blogg.se/1205527228_hur_man_fr_ebba_von_s.html?BA14D701-B158-314F-AA5F976D3B3420AB



Jag hoppas Blondinbellan bara står för 0,0008& av alla 17-åringar i Sverige så vi har hopp om framtiden.

Nu ska jag fortsätta se på debatt. Redan som femtonåring insåg jag faran med att Ebba von Sydow tog över Veckorevyn och riskerna att den blev enbart en ytlig modeblaska. Mejlade fd. chefredaktören som bestämt dementerade min farhåga. Tyvärr fick jag rätt... Tur att jag inte är 17 år idag. Palla stressen. Min lillasyster har tur som bara umgås med vänsterpartistiska estet-ungar.


Tobias Persson sa bra saker.

Kommentarer
Postat av: Fröken Wallenberg

Det där var jäkligt bra och rappt skrivet!!!!
Håller med fullständigt.

Men vad tyckte du om Centerpartisten Fredrik Federley?

Jag tyckte det var skrämmande att en riksdagsledamot(!) satt och försvarade Ebbas och Blondinbellas leverne! Jag kände mig helt maktlös och ledsen. Inte ens Maria Wetterstrand lyckades riktigt komma åt "packet".

Du verkar ha en sund lillasyster. Bra.

2008-03-17 @ 01:38:06
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Stina Eriksson

Federly var extremt komiskt rolig! ("Shopping från 15åringar i Sverige reducerar världens fattigdom")

... ööh...

Jag tyckte Maria var asbra, hon nailed them pretty good. Hon är skarp - mamma höll med.
Det var så kul att Stina fick bryta typ precis innan BlondinBella fick chansen att svara - HAHA- in her face. BlondinBella framställdes extremt pantad av SVTs kameramän med. #Glädje#

Din lillasyster trivs bra i sin kommuskola, dock har dem inte fattat jämnställdhet riktigt där ännu.

2008-03-18 @ 23:47:36
URL: http://ensvensktiger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0