The Sopranos i mitt vardagsrum

9.15 Vaknade
9.30 Steg upp
9.30 - 20.21 Legat och tittat på första säsongen av The Sopranos. Njutit av mäktiga Tony Soprano, druckit starkt mullbärste och ätit skorpor, sprungit ut i regnet och kollat brevlådan stup i kvarten. Här är det nämligen så att posten kommer i två omgångar, två olika brevbärare, och jag har ännu inte fått arbetsgivarintyget från förra jobbet. Så jag ränner ut och in och väntar just nu på andra turen brev.
Xzibit har gjort en låt, Paparazzi, som är underbart bra instrumental. Den var med i ett av avsnitten. http://www.youtube.com/watch?v=Anyq96IEhGs är en länk. Lyssna på den.
Igår var jag på Stockholms Stadsteater, kulturell som jag är, med min tuffa söderböna till syster i neongrön kjol. Vi såg en duktig Jonas Karlsson som Mäster Olof i pjäsen med samma namn, och jag skruvade smått uttråkat på mig i stolen från start. Stundtals smått humoristisk fick jag ur mig små skratt och igenkännande leenden, dock mestadels långrandig och svårfattad. Jag är väl inte så kulturell, får jag medge. Men det är en fascinerande känsla att vara där bland runda-glasögonprydda kultursnobbar med halsdukar och känna doften av gammal teater och dammig, grov rekvisita i trä, vilket gör mig påmind om min egen "karriär" inom barnens Vår Teater. Mitt gedigna CV består av roller såsom premiärrollen "monster i rymden som tämjs och blir astronaut och får följa med i rymdfarkosten", den förnäma dominanta filmproducenten Fru Oxenhufvud (?), misshandlande alkoholiserad man från förr (vem fasiken låter en barngrupp hitta på och genomföra en sådan pjäs egentligen?) samt en mindre upprörande karaktär - Kängu från Nalle Puh. Nåväl, jag uppskattade föreställningen och hade en relativt trevlig kväll med min lillasyster.
Idag var jag även små tuggor nyttig. Vi promenerade till Åkermyntan och handlade och sedan har jag tagit upp kläderna ur de svarta säckarna och lagt dem fint vikta i byrån.
Nyss kom mamma och pappa hem från vin- och chokladprovning - gud, vilka doser jag får av allt - och jag smakade en pytteliten bit 99 % choklad. Kan någon berätta för mig varför man gör choklad av i princip bara kakao? Nu kom min syster hem och kommer snart pusha på mig i mitt laptop-köp...
*kysser er adjö er som en äkta mafioso*

Ny avdelning/Antal besökare föregående dag:
Antal unika besökare 2008-06-10: 11 HEJ på er! *får jag inte fler besökare plockar jag fram mina maffiaegenskaper ytterligare... och ja, det är ett hot (viftar lätt med en beväpnad hand och kisar hotfullt med ögonen)* *skojar! Ni e så välkomna såå*

Kommentarer
Postat av: Nazli

yummy ja vill oxå på choklad provning

2008-06-15 @ 12:42:25
Postat av: Mallan

Skönt att bara ligga och kolla på tv en hel dag! :) Gjorde jag också när jag plöjde igenom sex and the city-boxen :) fast d tog mer än en dag! :P



Fin låt förresten!

2008-06-15 @ 13:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0