Solbrynt och vacker

Efter att njutit av flygplatsen i Split i drygt 2,5 h mer än vi behövde, tryckte vi in oss på planet och såg några av Europas städer glittra i färgglada band av elektriskt ljus under oss. Som de insekter vi är dras vi till ljuset.

Solbränd kan jag som rödlätt nordbo inte bli. Inte sådär lyxigt brunt som systern blev av att dränka sig i livsfarlig sololja, men väl lite röd om nosen och vid en titt i helkroppsspegeln på rummet såg jag att i kontrast med den vita, inbillade troslinjen är jag åtminstone skänkt någon sorts skugga.

Nu har min efterlängtade, väl intjänade semesterersättning kommit, och i efterhand är det leende av gudarna att jag inte jobbade i juni och fick denna i juli, så juli infaller på höstterminen och därmed räknas som inkomst vid uträkning av ev. studiebidrag.

Så vad har jag ägnat mig åt under denna vecka? Ni läste säkert det förra inlägget. Sol, bad och en massa kortspel; mestadels Sjuan. Faktum är att vi på sista dagen hade vår lägenhet som bagageförvaring medan de övriga rummen tömdes för städning och då hade vi de sista två timmarna fullt av andra svenskar som lånade duschen och wc och satt och trängdes på sofforna. Och då var det en pigg svenska som gärna spelade med mig och min syster narren, och som var uppväxt i samma "hood" som oss, i Villastan. Narren? Jo, visst är hon min lilla narr. Hon härmar Ben Stiller på uppmaning och utöver dra filmrepliker sjunger Här kommer Noddy så jag kiknar av skratt.

Nåväl. Mitt huvud är fyllt av möjliga och omöjliga relationsband och jag försöker luta huvudet mot väggen, sluta ögonen och låta magen svara för mig. Dock tränger sig hjärtat och hjärnan på och magkänslan ifrågasätts av förnuft och avskalning av mina drömmar och framtidsvisioner.

Kanske kan lite karibisk stämning på fest hos Nix skingra tankarna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0