Pa ett internetcafe i Hrvatska

Befinner mig i Kroatien, rćttare sagt Makerska - Kroatiens riviera - i ett litet rum av datorer.
Skrivlusten e pa noll, syrran o jag vantar pa varann, och ar trott i huvudet efter bđtresan idag, akte bat till tva oar, Brat & Hvar, for sol och bad med nagra svenska par och en dros hogljudda kroatiska familjer. Det gungar fortfarande i huvudet, och det ar inte pga. vinet som serveras morgon och kvall, utan av timmar pa vackert blatt vatten.
Laste en del mejl men svarar inte nu.
I mandags besokte vi en by uppe i Biokovoberget, "livet pa landet", och igar tog vi oss over gransen till Bosnien-Heryegovina, till staden Mostar som drabbades hart av kriget. Men det kandes spannande att vara pa bosnisk mark.
Gillar detta land, Kroatien. Det ar vackert, och solen ar inte lika outhardligt het som vid min barndoms utlandssemestrar. Forsaljarna ar inte heller lika vidrigt patrangande utan jag har i lugn och ro kunnat handla mig en sjal (ser ut som en gammal turkisk bondmora) och en keps, en van Dutch-kopia som ar snzgg och duglig.
Nu mšste jag betala, de hungrar, det kostar 24 kuna i timmen, och 1 kuna ar 1,3 svenska kronor. Igar handlade vi i Bosnien ol, vatten och lask, glass for 3 pš kafe for ca 40 svenska spann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0