Ned med det

Trots att jag gnällt lite fick jag en smula lust att packa upp åtminstone några prylar. Efter att ha sniffat lite på Cs kvarglömda t-shirt plockade jag ur en kartong med papper och ställde upp lite småsaker. Där togs även beslutet att rensa väggarna och pinka in mitt eget revir. Ned med den gamla religiösa pergamenttavlan och Djurgårdsflaggan. Upp med Estoniaaffischen som vi snodde på tunnelbanan en gång, och lilla gipstavlan med ängeln från när jag var liten. Vad ska jag göra nu då...? Se på fotboll med pappa, vattna med mamma? Hänga på syrran? Kanske gråta en skvätt över smält smör, eller vad det nu heter?  Jag och farsan fixade middagen; korvwok gjort på tomatjuice, och fick ett snabbt besök av min farmor som hade bakat bröd och ville ge. Imorgon ska jag på anställningsintervju och måste ringa städbesiktigaren. Kolla mejlen, ligga i hammocken och läsa om DN? Lämna datorn måste jag ändå, för nu kommer den otäcka sjuttonåringen som bor under samma tak som mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0