Krångelmajan

Att jag är en krångelmaja, det visste ni redan. Nu vet även min nya arbetsplats det. Håhå, vad fånig jag är, ändå skäms jag inte en sekund. Åkte in, skulle ha intro, hann gå runt med handledaren knappt femton minuter innan jag kände att jag måste sätta stopp innan jag svimmar. Förklarade tattigt att det inte kändes bra, att jag kände mig osäker och ville säga till innan det blev försent. Gick generad ner till chefen som var förstående men såklart inte ville förlora mig då de var i stort behov av personal. Jag tror jag blev lite rödögd och läpparna blev alldeles torra men jag var beslutsam. Magkänslan, jag gick på magkänslan. Ville inte. Nu skulle hon se vad hon kunde göra, ev. kunde jag vara på en annan avdelning, kanske är det annorlunda, hon log vänligt, trodde på mig och ville men kunde inte riktigt förstå.
Jag avbröt första dagen och imorgon skippar jag morgonen och går direkt på lyftkursen på em. Pinsamt och fånigt? Ja, säkert. Men jag sätter min hälsa först och jag är inte rädd för att arbeta och kan ta ansvar, men inte på alla villkor. Kan knappt sätta fingret på vad det var, men det var vissa saker som gjorde att jag inte stod ut. Tänk även på att jag var redan inbokad på vissa veckor på denna avdelning och att jag alltså rörde till det för dem i planeringen. Men ibland händer det såhär.
Så resten av eftermiddagen vandrade jag runt på stan med Malin och lät munnen gå. Hoppas det löser sig. Vette fan hur jag gör annars, nu har jag väl redan förstört allt.

Antal unika besökare 2008-06-15: 15

Kommentarer
Postat av: Nilla

var det vissa arbetsuppgifter som kändes konstiga eller själva atmosfären?

Du är väl ingen krångelmaja! Är nog snarare den med ickekrångliga person jag känner! :P



Hoppas det går bra och att du får en annan avdelning eller nåt liknande!

2008-06-16 @ 19:01:33
Postat av: Nilla

*mest -__-

2008-06-16 @ 19:02:07
Postat av: Nazli

du är inte e krångelperson å d e bra att du kan stå på dig å säga ifrån.... känns d inte bra så gör d inte d.... å d hade varit värre om du hade sagt ifrån senare.....

2008-06-16 @ 21:17:06
URL: http://confessionsofaprincess.blogg.se/
Postat av: Jäveln

Nilla: Det var en blandning, men mest hur uppgifterna var fördelade och rutinerna...

Nazli: Jo, det är det jag försöker intala mig.

2008-06-16 @ 22:36:26
URL: http://kattungejavel.blogg.se/
Postat av: Tomtemor

Äntligen ett ord från vår Guru igen! Jäveln har talat till oss. Och nästan alla har ngn gång varit på en arbetsplats som vi inte gillat! Så kan man tycka att det är jättebra att du lär sig säga ifrån eller att du borde ha skitit i det - välj själv...Det finns pros and cons med bägge alternativen. Du ska se dig i spegeln varje morgon och måste ha ett "mantra" som du kan leva med - typ "jag gjorde rätt". Ha det bra på det nya jobbet och kom ihåg vad Stiko sjunger "Det är i slutet som det märks". Jag tolkar det som "när lönen kommer in på kontot spelar resten ingen roll". :-) Tomtemor

2008-06-17 @ 06:01:38
URL: http://tomtemor-lillnisse.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0